צאנג יין הונג, מורה בת 45 מהונג קונג, הפכה בשבוע שעבר למטפסת המהירה ביותר שהגיעה לפסגת הר האוורסט שבגובה 8,849 מטר. 25 שעות ו-50 דקות הספיקו לה כדי להגיע לפסגת ההר ממחנה הבסיס בצד הנפאלי ולשבור את שיא הטיפוס הקודם של מטפסת, שעמד על 39 שעות ו-6 דקות – שאותו קבעה ב-2017 הנפאלית פונו ג'אנגמו לאמה.

צאנג יין הונג (צילום: gettyimages)
צאנג יין הונג (צילום: gettyimages)

"כשאתה מכוון גבוה צפה גבוה", חזרה ואמרה לתקשורת המקומית בנפאל לאחר שחזרה למחנה בבטחה. היא הוסיפה כי תלמידיה בבית הספר התיכון עודדו אותה לעמוד באתגר, כמו גם משפחתה. כעת נותר לה רק לקבל את התואר הנכסף משיאי גינס, לאחר שתגיש את המסמכים שתועדו על ידי קצין הקישור הממשלתי במחנה הבסיס. כמו כן, צאנג בראיון לחברת החדשות FOXNEWS היא סיפרה: "אני פשוט מרגישה סוג של הקלה ואני שמחה מאוד כי לא חיפשתי לשבור שיא".

עוד דווח כי צאנג עצרה רק פעמיים בדרך, כדי שתוכל להחליף בגדים. כמו כן, גם הטיפוס שלה לא נעצר בידי מטפסים אחרים, אף על פי שהיא ראתה כמה מטפסים אחרי שהיא עברה את המחנה הגבוה ביותר בדרך לפסגה, אך כולם ירדו ולא האטו אותה. בדרך כלל, כשיש כמה ימים של מזג אוויר טוב בהר האוורסט, מאות מטפסים מנסים להגיע לפסגה, מה שגורם לפקקי תנועה ולזמני המתנה ארוכים בשביל הגבוה ביותר.

בנוסף לכך, צאנג היא לא היחידה ששברה לאחרונה שיא חדש בטיפוס על האוורסט. בימים האחרונים הפך ארתור מויר, בן ה-75, לאמריקאי המבוגר ביותר שטיפס על ההר, ואילו ג'אנג הונג בן ה-46 מסין הפך לאסייתי העיוור הראשון שרשם את ההישג.