כבר 30 שנה שניבה קסטין עובדת כמיילדת, ועל מיטת חדרי היולדות התחלפו נשים רבות שהפכו בזכותה לאימהות. ביום שישי האחרון הגיעה אל בית החולים "ליס-איכילוב" יולדת מסוג אחר - בתה של ניבה, יובל, יחד הן עברו חוויה מרגשת ויוצאת דופן כשהיא הביאה לעולם את נכדה הראשון. בראיון למעריב ניבה סיפרה על סערת הרגש המתפרץ בשילוב ידע מקצועי, שהובילה ללידה מושלמת. 

אחיה של יובל, נטע, מלווה אותה בחדר הלידה (צילום: ניבה קסטין)
אחיה של יובל, נטע, מלווה אותה בחדר הלידה (צילום: ניבה קסטין)

מיד בתחילת הריאיון ניבה חשפה: "זה מדהים, בעיקר כי את קורס המיילדות שלי עשיתי כשיובל הייתה בבטן שלי". לדבריה, לאורך כל השנים במקצוע ילדיה חוו דרכה את העוצמה שבלידה ואת הניצוץ בעיניים שהייתה חוזרת איתו מכל יום עבודה שכזה. "זו לא עבודה בה מעבירים כרטיס והיום נשאר מאחוריי, אני חיה את זה וגם ילדיי. גם כשהייתה קטנה יובל הייתה מגיעה איתי לקורסי לידה ולא רוצה ללכת", היא סיפרה בהתרגשות. 

כבר כשיובל, שבעצמה עובדת בתור אחות כירורגית מוגברת בבית החולים "איכילוב", התחתנה עם בחיר ליבה, תום, ונכנסה להיריון, לניבה היה ברור שהיא תהיה חלק בלתי נפרד מהתהליך. "תמיד הייתי מספרת בתור בדיחה שאני מתאמנת כל חיי כדי ליילד את הבנות שלי. לא היה לי ספק שזה יקרה, גם עם בתי השנייה עופרי ואפילו עם הכלה שלי לעתיד או הפונדקאית של בני", אמרה ניבה. אחרי קורס הכנה ללידה ומסע של החלטות משותפות, הגיעה שעת הלידה המיוחלת. 

יובל ובעלה תום אחרי הלידה (צילום: ניבה קסטין)
יובל ובעלה תום אחרי הלידה (צילום: ניבה קסטין)

ניבה ונכדה הראשון  (צילום: ניבה קסטין)
ניבה ונכדה הראשון (צילום: ניבה קסטין)

"יש נגיעה מיוחדת, מעין חוויה חוץ ותוך גופית. אני ויובל מסתכלות אחת על השנייה ומיד יודעות, במגע ובמבטים. היא סמכה עלי ואני עליה – זה מתכון מנצח", אמרה ניבה, תוך שהיא מספרת על תחושת האופוריה שהיא חשה מאז הלידה. לדבריה, מעבר לעובדה שהתרגשה להפוך לסבתא, היא התרגשה לעזור לבתה להיות אימא בפעם הראשונה בחייה. בריאיון היא אמרה בקלילות שכזו: "מלבד הלידה של הילדים שלי, זה הדבר הכי מרגש ומשמעותי שעברתי, אני מרגישה שאני מרחפת באוויר". 

ניבה ויובל אחרי הלידה המרגשת  (צילום: ניבה קסטין)
ניבה ויובל אחרי הלידה המרגשת (צילום: ניבה קסטין)

כמו כן, ניבה היא אם לארבעה ילדים, שני בנים ושתי בנות, היא שואפת ללדת את הילדים של כל אחד ואחת מהם, והיא אף סיפרה כי גם יובל חושבת על להפוך למיילדת בעצמה. מלבד הלידה המשמחת שהתרחשה בסוף השבוע, בשורה משמחת נוספת התקבלה במשפחה אחרי שאחד הבנים הציע נישואין לאהובתו. המשפחה האוהבת והמלוכדת חיה יחד בקיבוץ געש, והם מתכוונים להמשיך לתמוך ולהיות שם אחד בשביל השנייה בכל שלב בחיים, כך שהמסע ימשיך מחדר היולדות אל תוך הגידול של הבן הבכור במשפחה – ולעוד הרבה שמחות ואהבות חדשות.