בגודל של מגרש כדורסל: איך נראו, מה אכלו ובייחוד - כמה גדולים היו הדינוזאורים היא שאלה שמעסיקה את המדע במשך יותר ממאה שנים. עד ימינו, פלאנטולוגים, מדענים העוסקים בחקר מאובנים, ממשיכים לחפש הוכחות וממצאים חדשים שישפכו אור נוסף על קיומן של לטאות הענק.

תגלית מרעישה נרשמה היום (שלישי), כשצוות מדענים מאוסטרליה הודיעו על זיהויו של סוג חדש של דינוזאור - ובגודל בלתי צפוי, בערך באורך של מגרש כדורסל (כ-30 מטרים), ובגובה של כ-7 מטרים. המדענים מקווינסלנד (המחוז הצפון מזרחי באוסטרליה) מצאו את עצמותיו של האוסטרלוטיטאן קופרנסיס כבר בשנת 2007, אך רק היום הוכרז כמין חדש, שקרוי על שם נחל קופר, שם נמצא לראשונה. תרגומו של שם הזן החדש - "הטיטאן הדרומי".

האוסטרלוטיטאן ממוקם גבוה ברשימת 15 הדינוזאורים הגדולים ביותר, כך על פי דיווח של BBC, ובכל אופן נחשב לדינוזאור הגדול ביותר שהתגלה אי פעם במדינת היבשת המזרחית.

עצמותיה של הלטאה הענקית מתוארכות לתקופת הקרטיקון, כלומר, הן בנות כ-95 מיליון שנה. על כן, כצפוי, תהליך הזיהוי לקח הרבה זמן בשל מצבן העדין, ואיך לא - גודלן. רובין וסטיוארט מקנזי, הפלאנטולוגים שאחראיים על התגלית המרעישה סיפרו: "מדהים לחשוב מה עברנו - מהעצמות הראשונות שגילה בננו, דרך החפירות הראשונות עם מוזיאון קווינסלנד, ועד לפתיחת מוזיאון ללא כוונת רווח המפעיל חפירות דינוזאורים שנתיות, כל זה עזר לנו להגיע לנקודה זו, זו זכות אמיתית", השניים התייחסו לעובדה שהעצמות נחפרו בחווה שהייתה בבעלותם.

"הגילוי של הדינוזאור הגדול ביותר באוסטרליה היה בלתי צפוי לחלוטין, וכפי שהתברר מאוחר יותר הוא היה רק קצה הקרחון של עוד תגליות דינוזאורים משמעותיות רבות שהגיעו מאז", הוסיפו.