מחקר חדש מצא כי "אנשי בוקר", אלה הקמים באופן טבעי בשעות המוקדמות של היום, הם בעלי סבירות נמוכה יותר ללקות בדיכאון ובעלי תחושת רווחה כללית גבוהה יותר מאשר "ציפורי לילה" שמתקשים לתפקד בשעות הבוקר. החוקרים מאוניברסיטת אקסטר שבאנגליה, שמחקרם פורסם ביום ראשון האחרון בכתב העת Molecular Psychiatry, ביקשו לבחון אם העדפה יומית של אנשים קשורה לבריאות הנפש שלהם.

לצורך המחקר, החוקרים השתמשו בנתוני שינה שנאספו על כ-50 אלף משתתפים בריטים בגילים 40-70 על ידי הבנק הביולוגי של בריטניה (Biobank), שבדקו את הסטייה בדפוסי השינה הטבעית שלהם לבין זו הקיימת בפועל בגלל אילוצים חברתיים שונים. בנוסף, המשתתפים התבקשו למלא שאלון על מצב הרוח ובריאות הנפש שלהם, שכלל שאלות כמו "כמה אתה מאושר באופן כללי?".

הממצאים חשפו כי כשני שלישים מהמשתתפים הם אנשי בוקר, המגיעים לביצועים טובים יותר כאשר הם קמים מוקדם והולכים לישון בשעה סבירה. בנוסף הם מצאו כי אנשים שדיווחו על עצמם כאנשי בוקר, כלומר אלה ששעון הגוף הפנימי שלהם מתפקד בצורה טובה יותר בשעות הבוקר, נמצאו בסיכוי נמוך יותר לתסמיני דיכאון, בהשוואה לינשופי הלילה שצריכים להתנגד לשעון גופם כדי להגיע בזמן לעבודה. בנוסף, אותם אנשי בוקר היו בעלי רווחה גבוהה יותר מאנשי הערב, מה שמעיד על כך שככל הנראה ההתרסה נגד שעון הגוף הפנימי שלנו קשורה מאוד לרמות של דיכאון.