חוקרים מאוניברסיטת ארהוס שבדנמרק מצאו כי המוזיקה שאנו שומעים בזמן הארוחה עשויה להשפיע על בחירתנו בין אוכל בריא לבין ג'אנק פוד. המחקר, שפורסם בכתב העת Appetite, ערך השוואה בין בחירות המזון של הנחקרים בזמן שהקשיבו לסוגים שונים של מוזיקה, האחת איטית יותר והשנייה מהירה וקצבית יותר והרמונית פחות.

הממצאים חשפו כי לחברי הקבוצה הראשונה, ששמעו מוזיקה איטית, היו סיכויים גבוהים יותר לבחור באוכל בריא יותר. חברי הקבוצה השנייה, ששמעה את המוזיקה הקצבית יותר, בחרו במזונות פחות בריאים, כמו ג'אנק פוד. לטענת החוקרים, הסיבה לכך טמונה בעובדה כי המוזיקה האיטית לא הסיחה את דעתם של חברי הקבוצה - או לחלופין לא גרמה להם לחוות רגשות שליליים.

תוצאות המחקר מחזקות את הטענה הקיימת כי כאשר אנו מחליטים באופן מודע איזה סוג מזון נבחר לאכול בארוחה הבאה, אנו בוחרים בדרך כלל באפשרות הבריאה יותר. מנגד, כאשר דעתנו מוסחת, כמו חברי הקבוצה ששמעה את המוזיקה המהירה, מערכת האיזון הפנימית שלנו לא פועלת בצורה המיטבית. במילים אחרות, הממצאים מחזקים את היתרון הקיים במונח "אכילה מודעת", שנקבע על ידי מדענים מאוניברסיטת מדינת קולורדו שבארה"ב ומתייחס לאכילה ללא הפרעות שתסייע לנו להפוך מודעים יותר להתנהגותנו ותסייע בשליטה באוכל שאנו צורכים.