אתמול (ראשון) הוקמה "ממשלת השינוי", בראשותו של יו"ר מפלגת ימינה, נפתלי בנט, והשרים החדשים עלו בזה אחר זה להישבע אמונים למדינת ישראל. בזמן השידור, כל אחד מהשרים זכה למעין קורות חיים שהופיעו על המסך והציגו את כישורים של נבחרי הציבור. מי שבהחלט הצליחה להפתיע הייתה שרת החינוך החדשה, יפעת שאשא ביטון, שחשפה עבר מוזיקלי שהותיר אותנו ללא מילים. 

במהלך השבעת הממשלה התגלה הטייטל המפתיע של שאשא-ביטון: "זמרת לשעבר, הוציאה שלושה סינגלים", מה שגרם לנו לצאת ולבדוק את הפרטים. בתחילת שנות ה-2000, חברת מפלגת "תקווה חדשה" הוציאה שלושה שירים, שכתב והפיק אסי אשד, מוזיקאי ישראלי שחי בימים אלו בפינלנד. על אף הכריזמה המתפרצת, שלושת השירים, "להציל אותך", "מילה אחת קטנה" ו"יותר מאלף", לא זכו להצלחה והושמעו רק בכמה תחנות רדיו מקומיות. צפו בראיון עם שאשא-ביטון משנת 2004 ובביצוע אחד מלהיטיה:

בשנת 2004 שודר ראיון עם שאשא-ביטון, בתוכנית "עדשה מקומית" ששודרה בערוץ HOT3, בו היא סיפרה על השילוב הלא שגרתי בין תואר הדוקטור, תפקידה כמורה והזמרת שמופיעה בברים בלילות. "את שמחת החיים של השירה אני מביאה איתי. כל תחום בפני עצמו ובשבילי, בתוך עצמי, אני משלבת את הכל יחד. אני חושבת שזו השלמות שלי יותר מאשר מעשה חנופת הדברים", אמרה בזמנו שרת החינוך הנכנסת. 

מאותה טבילת האש של שאשא-ביטון בעולם המוזיקה המשך הסיפור דווקא די מוכר. בשנת 2008 התמודדה לראשות עיריית קריית השמונה ובמשך שנתיים שימשה כסגנית ראש העיר. בהמשך דרכה הפכה שאשא-ביטון כשרת הבינוי והשיכון, תפקדה כיו"ר הוועדה לזכויות הילד ומילאה את התפקיד איתו היא הכי מזוהה בשנה האחרונה – יו"ר ועדת הקורונה. אז מה אתם אומרים, עולם המוזיקה קורא לה או שמא עדיף שתישאר בפוליטיקה?