במהלך חפירות ארכיאולוגיות במקדש הסלע Yazılıkaya שבטורקיה, שהחלו כבר לפני כמעט 200 שנה, נחשפו לוח שנה קדום ומפה של הקוסמוס שעשויים להעלות נושא מעניין במיוחד. הציורים בגילופי האבן המשונים, שככל הנראה נעשו לפני כ-3,200 שנה, כוללים פרטים על "עולם תחתון" היושב מתחת לכדור הארץ. צפו בהסבר של אוניברסיטת Luwian Studies שחקרה את הנושא:

במקדש, שהתגלה על ידי הארכיאולוג וההיסטוריון הצרפתי צ'ארלס טקסייה עוד בשנת 1834, אותרו גילופי גיר המתארים יותר מ-90 דמויות שונות, כולל בעלי חיים, מפלצות ואלים. כמעט 200 שנה נדרשו כדי לפענח את הציורים, אך החוקרים קבעו כי הייצוגים הם של קוסמוס הכולל את כדור הארץ, השמיים ו"העולם התחתון" שמציגים את החיוניות של מיתוס היצירה. 

על קיר אחד ישנם רישומים של אלת השמש ואלת הסער, כאשר אפשר לראות שאלים מוקמו בציור בגבוה משאר הדמויות. לעומת זאת, בקירות המזרחיים והמערביים של המקדש אפשר לראות את האנשים הפחותים, את שלבי הירח ואת עונות השנה, המסמנים "מחזוריות ולידה מחדש", על פי החוקרים. 

על פי ההערכות, החוקרים משערים כי באותם הימים היו כ-17 אלוהויות, כאשר לכל אחד מהם ישנו סימון שורה בין האלים. כמו כן, באחד מחדרי המקדש היה ציור שהוקדש ל"עולם התחתון", עם עדויות של אל החרב נרגל. "אנו מאמינים שהמקדש במלואו מייצג תמונה סמלית של היקום, כולל מפלסיו הסטטיים – אדמה, שמיים ועולם תחתון, כמו גם את התהליכים המחזוריים של התחדשות – יום ולילה או קיץ וחורף", הסביר אחד החוקרים בראיון במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Skyscrap Acraehology.