תינוק שנולד במשקל של פחות מחצי קילו, כשהיה עובר בן ארבעה חודשים בלבד, חגג אתמול (שבת) את יום הולדתו הראשון והפך לפג הצעיר ביותר ששרד, על פי שיאי גינס. התינוק, ריצ'רד סקוט וויליאם האצ'ינסון, נולד בבית החולים במינסוטה שמיניאפוליס, ארה"ב, לאחר שאמו, בת' האצ'ינסון, סבלה מסיבוכים בהיריון שאילצו אותה ללדת 131 ימים לפני הזמן המשוער. 

ריצ'רד והוריו חוגגים שנה  (צילום: Guinness World Records)
ריצ'רד והוריו חוגגים שנה (צילום: Guinness World Records)

ריצ'רד הקטן נולד במשקל של כ-340 גרם והיה כל כך קטן עד כדי כך שהוריו החזיקו אותו ביד אחת. "כשהוריו קיבלו ייעוץ טרום לידה ונאמר להם שהתינוק ייאלץ להיוולד מוקדם מהצפוי, צוות הניאונטולוגיה שלנו נתן ליילוד אפס סיכויים לשרוד", אמרה ד"ר סטייסי קרן, המיילדת של ריצ'רד. לדבריה, היה ברור שהשבועות הראשונים יהיו קשים, אך כמעט ולא הייתה אופציה שישרוד אותם. 

ריצ'רד בפגייה (צילום: Guinness World Records)
ריצ'רד בפגייה (צילום: Guinness World Records)

בעקבות מגפת הקורונה, משפחתו של ריצ'רד לא היו יכולים לראות אותו בשבועות הראשונים שאחרי הלידה, לכן הוא נשאר תחת השגחה רפואית בלי הוריו. בדצמבר 2020, אחרי שבילה למעלה מחצי שנה בבית החולים, ריצ'רד הוחזר אל משפחתו בויסקונסין. "יום השחרור ממרכז ה-NICU היה יום מיוחד כל כך. אני זוכרת שאספתי אותו מהעריסה עם דמעות בעיניים", סיפרה ד"ר קרן והוסיפה: "לא האמנתי שמדובר באותו ילד שפעם היה חולה ופחדנו שלא ישרוד".