תמונה של וורן היגס, בן ה-54 מווינדזור שבבריטניה, הצליחה להסעיר את הרשת, בה הבטן שלו נפוחה כל כך עד שאפשר לחשוב שהוא נושא בתוכה תינוק. הגולשים ההמומים לא הצליחו להישאר אדישים לתמונה והחלו לחקור את הנושא במטרה להגיע אל האמת, שגם היא מפתיעה במיוחד. המחקר האינטרנטי חשף כי היגס בעצם סובל ממחלת כליות פוליציסטית, שגרמה לכליות שלו להתנפח עד כדי כך. 

היגס במהלך טיפול דיאליזה (צילום: GoFundMe)
היגס במהלך טיפול דיאליזה (צילום: GoFundMe)

אביו של היגס התראיין לערוץ התקשורת BBC וסיפר כי המחלה היא מצב תורשתי שהתגלה אצל בנו כשהיה בן 35. כשהמחלה התפרצה היא גרמה להיגס לחוות אירוע מוחי שהותיר אותו משותק בצד ימין, אך ההידרדרות שלה רק הלך וגדל. לפני כחמש שנים הכליות של היגס החלו להתנפח, עד שהגיעו לגודלן הנוכחי – פי חמישה ממה שהן אמורות להיות, על פי הרופאים. 

"הכליות שלי מפתחות ציסטות שרק הולכות וגדלות, מה שהוביל למסיביות שלהן היום. הן מוחצות לי את הראיות ואת הבטן ואני יודע שלאחרונה הן גם החלו להתקרב לכיוון הלב", סיפר החולה. לדבריו, המצב הרפואי הקשה שלו מקשה עליו לנשום או לזוז, לכן הוא רוב הזמן מרותק למיטתו. מהסריקה האחרונה שנעשתה נטען כי הכליה השמאלית שלו עומדת על 27X42 ס"מ, בעוד הימנית עשויה לשבור את שיא כל הזמנים ועומדת על 28X49 ס"מ.

בחודש הבא היגס עתיד לעבור ניתוח "מציל חיים", בו הוא יסיר את שתי הכליות שלו. התמונה הוויראלית של החולה הופצה בדיוק מהסיבה הזו, במטרה לעורר עניין ציבורי כך הוא יוכל להשיג כסף בגיוס ההמונים GoFundMe ולממן את השתלת הכליות החלופיות. חברת מועצה מקומית, וויזדם דה קוסטה, שהיה גם מעורב בגיוס הכספים אמר: "אני מלא השראה מהאדיבות, האהבה לחיים ולמוטיבציה שלו אפילו שסבל עד כדי כך. איך אפשר שלא לרצות לתמוך בקרן השמש הזו?".