חיל הים האמריקאי החליט לנטרל פצצה עם חומר נפץ במשקל של 18,143 ק"ג, כחלק מניסוי שערך באוקיינוס. ביום שישי האחרון הפיצוץ האדיר יצא לפועל, מה שנרשם על ידי המכון הגיאולוגי האמריקני כרעידת אדמה בעוצמה של 3.9. סרטון מהאירוע שותף ברשתות החברתיות של עמוד חיל הים הרשמי והצליח להדהים את הגולשים. צפו בתיעוד הפיצוץ האדיר:

חיל הים האמריקאי גרם לרעידת אדמה מטורפת (צילום: US Navy)

בעמוד הטוויטר שותף סרטון המחולק לארבעה חלונות, המציג בכל אחד מהם את תיעוד הפיצוץ מזווית אחרת. אפשר לשמוע את הקריינית סופרת לאחור, כאשר לבסוף הפצצה נוטרלה וגרמה לגל הדף אדיר, מה שהוביל לרעידת אדמה שהורגשה בסביבה. 

אחרי שהתיעוד שותף ברשת הצופים הביעו דאגה לרווחת בעלי החיים הימיים שהיו בסביבה, שכן ייתכן והפיצוץ פגע בלווייתנים או דגים אחרים שהיו בסמוך. "פליז תגידו לי שאף לוויתן לא נפגע בפיצוץ", כתב אחד הגולשים, בעוד אחרים תמכו בו והתעניינו לדעת את הפרוטוקול לפיו עובדים בצבא ארה"ב. 

בעקבות כך, פורסמה הצהרה רשמית של חיל הים האמריקאי, לפיה הם לוקחים בחשבון שייתכן ויצטרכו להיות נפגעים בניסויים מסוג זה. "הניסוי נערך אל מול החוף המזרחי של ארה"ב, במסגרת לוח זמנים צפוף והתחשבות ככל האפשר בסביבה. חיל הים מבין כי ישנם פרוטוקולים שצריך לקיים כדי להבטיח את ביטחונם של התושבים והאנשים המשתתפים במבצע", נכתב.