מדי שנה מתקיים פסטיבל "אכילת כלבים" מזעזע, בעיר יולין שבסין, בו במשך עשרה ימים התושבים צולים את חיות המחמד האהובות לטובת ארוחה. בדרך כלל מתאספים בפסטיבל אלפי מבקרים מרחבי המדינה, אלא שהשנה דווח כי התנאים המחרידים בהם מגיעים החברים על ארבע עוררו את זעמם של ארגוני זכויות בעלי החיים ברחבי העולם. 

תמונות קשות לצפייה (צילום: רויטרס)
תמונות קשות לצפייה (צילום: רויטרס)

בתמונות קשות לצפייה מהפסטיבל הקודם אפשר לראות את המחזה הנורא בו הכלבים מרוטים ותלויים כגוויות באוויר, מוכנים לבישול. על אף ההצלחה של הפסטיבל, רבים החלו להתקומם נגדו וחלק מתושבי סין אפילו חיבלו במשלוח כלבים שהיה אמור להגיע לאירוע. בתחילת השבוע פעילי ארגוני התמיכה בבעלי החיים הצליחו לסכל משלוח של 69 כלבים שהיו בדרך אל מותם. 

התגובות ברשתות החברתיות לפסטיבל היו נוקבות וקשות, שכן הגולשים הזדעזעו מהאכזריות של משתתפי הפסטיבל. "זה ברברי וקורע לב, איך אפשר לחגוג את המוות של החיה האהובה הזו?", כתב אחד הגולשים, בעוד אחר תמך והוסיף: "העובדה שסין לא אוסרת את הפסטיבל הזה אחרי השנה האחרונה היא ביזיון". 

בנוסף לכך, פעיל למען זכויות בעלי החיים בשם ג'אנג צ'יאנקיאן, הסביר כי מהות הפסטיבל וצריכת בשר כלבים עשויה להיות סכנה לציבור, לכן זה "רק עניין של זמן" עד שהפסטיבל ייאסר. כמו כן, הפסטיבל מתקיים בדרך כלל בין התאריכים 21-30 ביוני, החל משנת 2009, במסגרתו נשחטו בין 10,000 ל-15,000 כלבים חסרי ישע.