אחרי שבשבוע שעבר נשבר השיא העולמי, במסגרתו אישה מדרום אפריקה טענה כי ילדה 10 תינוקות בבת אחת, החלו להתעורר חשדות בנוגע לאמינותה. כבר זמן קצר אחרי הלידה החלו בתקשורת לנסות להשיג את האם הטרייה, אך ללא הצלחה. אחרי שכבר איתרו אותה, התעורר ספק האם היא בכלל הייתה בהיריון. 

ג'וסיאמה טמרה סיטול בת ה-37, שעלתה לכותרות בגלל הלידה שוברת השיאים, הועברה בשבוע שעבר למחלקה פסיכיאטרית בבית החולים טמביסה שביוהנסבורג, כך דווח בתקשורת המקומית. על פי הדיווחים, בבית החולים והרשויות טוענים כי סיטול המציאה את כל הסיפור וכלל לא ילדה לאחרונה, שכן הבדיקות מראות שאין כל צלקות פיזיות המעידות על חתך לניתוח קיסרי. 

ג'וסיאמה ובעלה, האם בתוך הבטן יש לה עשרה ילדים? (צילום: רויטרס)
ג'וסיאמה ובעלה, האם בתוך הבטן יש לה עשרה ילדים? (צילום: רויטרס)

עורך דינה, רפילו מוקינה, אמר לאתר IOL כי סיטול טוענת שהיא מוחקת כעת בניגוד לרצונה. "היא סירבה לעבור אל בית החולים בטמביסה לצורך הערכה פסיכיאטרית כיוון שהיא חשה בעלת שכל בריא. הצוות הרפואי הסביר לי כי בקרוב היא תשהה בחזקתם והם לא יאפשרו לעורכי הדין וצוות הפסיכולוגים שהיא ביקשה לצידה להיות נוכחים", הסביר עו"ד מוקינה. 

המעבר אל המחלקה הפסיכיאטרית הייתה בעצם רק השלב האחרון של השתלשלות האירועים ההזויה, שכללה אפילו את אבי התינוקות שהטיל ספק בקיומם. "המשפחה החליטה שכל זמן שאין הוכחה לילדים של ג'וסיאמה הם לא יאמינו לפרשה ומבקשת להתנצל על אי הנוחות והמבוכה", נטען מעו"ד של הנאשמת. לעומת זאת, ישנם גם קרובים של סיטול שטוענים כי היא אכן הייתה בהיריון והם עדים לכך. עכשיו נשאר רק לחכות ולגלות איזה אמת תיחשף בחקירה.