שלושה מכלבי משטרת דרום אפריקה, שני רועים גרמניים ורוטווילר, זכו לכבוד והערצה לאומיים אחרי שרדפו אחרי שלושה חשודים והצליחו לתפוס אותם בזמן קרב יריות קטלני. הכלבים הגיבורים לקחו חלק משמעותי בלכידת כנופיית הפשע החמושה, אך בצער שניים מתוכם נהרגו מהירי אחרי שהצליחו לתפוס את הפושעים באומץ.

הרועה הגרמני, סימבה, שנורה למוות (צילום: south african police service)
הרועה הגרמני, סימבה, שנורה למוות (צילום: south african police service)

למעלה מ-100 יריות נורו בקרב בין השוטרים לפושעים, מה שהוביל למותם של שני הרועים הגרמניים, שאקה וסימבה. שניות לאחר מותם של הכלבים האמיצים השוטרים ירו למוות בשניים מהפושעים, בעוד השלישי נמלט מהמקום והסתתר בתוך שיח. הרוטווילר שנותר בחיים, בשם דוכס, החל לרחרח והוביל את השוטרים אל מקום הימצאו של חבר הכנופיה הנוסף, שירו בו למוות. 

לפני שהשוטרים הספיקו להרוג את הפושע הוא ירה בכלב בראשו, אך הכדור עבר דרך אוזנו והוא הצליח להישאר בחיים.  אחד השוטרים, סמל פדרו רודריגס, נשא את הכלב הפצוע כחצי קילומטר עד שהגיעו אל הכביש, שם חיכה מסוק שהוביל את דוכס אל בית החולים הווטרינרי Hilton Vet Hospital, שם הוא עבר ניתוח חירום, התאושש וצפוי לחזור להילחם בפשע.

לדברי בעלי הכלבים שנהרגו, סרן מדאדן ורנו דייארם, הם חייבים הם את חייהם לכלבים שלהם, שהקריבו את עצמם למענם. "הם הצילו את חיינו מאות פעמים בזכות אומץ הלב יוצא הדופן שלהם", הם סיפרו. בזכות ההקרבה האדירה, שלושת הכלבים יזכו למדליות על התנהלותם והעזרה האדירה להתמודדות עם הכנופיה המסוכנת, שהייתה אחראית למותו של מפקד תחנת המשטרה לשעבר.