כמעט חודש עבר מאז שהתרחש פיצוץ אדיר במכרה פחם במוז'וויז שבצפון מקסיקו, שהביא למותם של שבעה מהעובדים במקום. הכלב של אחד מכורי הפחם, גונזאלו קרוז בן ה-53, הצטרף אל המשפחה לפני כחצי שנה בלבד, אך מאז המוות הטרגי חיית המחמד ממשיכה להגיע לבקר את הבעלים המנוח מדי יום. 

הכלב, קוצ'ופלטו, נהג ללוות את בעליו בכל יום אל מקום עבודתו מרחק של כ-800 מטרים, כחלק מטיול הבוקר שלהם. "הוא היה עוזב עם בעלי בשעה 06:30 בבוקר, מלווה אותו עד לעבודה ואפילו נכנס איתו למכרה ולא היה לו אכפת שחשוך", סיפרה אשתו של המנוח. לדבריה, אחרי זמן מה הכלב היה חוזר בצורה עצמאית אל הבית, אך הכל השתנה ב-4 ביוני האחרון. 

הטרגדיה הנוראית התרחשה בשעות אחר הצהריים, כאשר קרוז כבר היה אמור לשוב בחזרה מהעבודה. כשהכלב הנאמן הבחין שבעליו לא מגיע הוא החליט ללכת ולחפש אותו במכרה, שם הוא מצא את הבלאגן סביב קריסת הגג של המקום. לדברי האישה, קוצ'ופלטו עמד מחוץ למכרה עד שצוות ההצלה הצליח לחץ את הגופה של הבעלים יומיים לאחר התקרית. 

מאותו היום, קוצ'ופלטו מבלה את זמנו בשכיבה מול מדרגות דלת המכרה ומחכה לבעליו שישוב אליו. לאורך כל התקופה הכלב כמעט ולא אכל דבר ושותה רק מים מרוב עצב. "אולי הוא חושב שבעלי עדיין שם בפנים ואולי זו הדרך שלו להתאבל. יום אחד הוא בכה ובכה, כמו בכי כשמשהו כואב לך בלב", סיפרה האישה.