מחקר חדש מצא כי אחד הזחלים הקטלניים ביותר בעולם יכול דווקא לספק תרופה לשלל מחלות מודרניות. הזחל הארסי, שהתגלה בקווינסלנד שבאוסטרליה, מכיל בארס שלו גם חומרים בעלי יתרונות בריאותיים לאדם ואף עשוי לשמש גם לצורכי הדברה. אז מי הוא הזחל המיוחד? 

סוג זה זחל הוא ללא שיניים או טפרים והוא נע לאט, מה שהופך אותו לחשוף מפני טורפים. כדי להימנע מהטרף, הזחל הפרוותי הוא בעל ארס קטלני. הזחל בעל צבע כחול ניאון ומכונה דוראטיפרה, שפירושו "מתנות של פצעים". ד"ר אנדרו ווקר, שחוקר את הזחל כבר מאז שנת 2017, הסביר כי הוא מצא שהארס הלא שגרתי של הזחל עורר את תשומת ליבו, לכן הוא החליט לנסות לחקור אותו לעומק. 

המחקר של ד"ר ווקר הצביע על כך שבין הרעלים בארס של הזחל, ישנם גם חומרים בעלי תכונות שיכולות לשמש לתרופות. על פי דו"ח המחקר, הזחל מכיל 150 רעלנים שונים מ-59 משפחות שונות, כאשר כל אחד מהם מבוסס על סוג מסוים של חלבון. אותו החלבון יכול לספק חומרים החשובים להתפתחות גוף האדם ועשויים להפוך לחומרים אורגניים מהם יומצאו תרופות בעתיד. כמו כן, לארס של הזחל יש יכולת להרוג חיידקים מסוימים, כך שבמינון הנכון הוא עשוי לשמש כתרופה בעצמו.