ביום רביעי האחרון חברת שיאי גינס העולמית קבעה בצורה חד משמעית – נמצא הגבר המבוגר ביותר בעולם. אמיליו פלורס מרקז, שנולד בצפון מזרח קרוליינה ב-8 באוגוסט 1908, יחגוג בקרוב את יום הולדתו ה-113 כשהוא מחזיק בתואר בלתי נתפס. אחרי שהמחזיק בשיא הקודם, דומיטרו קומנסקו,  הלך לעולמו בשנה שעברה, שיאי גינס קבעו כי יש גבר חדש שראוי לכתר. צפו בסרטון הקצר שהכינו שיאי גינס:

הגבר הזקן ביותר בעולם - ועכשיו זה רשמי (צילום: טיקטוק)

"חייתי עם אבי שגידל לבדו אותי ואת תשעת אחי באהבה ועבדנו יחד לאורך כל השנים בחוות קני הסוכר המשפחתית שלנו בפוארטו ריקו", סיפר מרקז. לדבריו, הוא היה הבכור במשפחה, מה שאילץ אותו להיות האחראי ולדאוג לאחיו הצעירים. "ניקיתי, קילחתי, ליוויתי לבת ספר, עשיתי הכל", הוא נזכר.

אמיליו ואשתו  (צילום: Guinness World Records)
אמיליו ואשתו (צילום: Guinness World Records)

מרקז, הידוע בכינויו "דון מילו", התחתן עם אשתו אנדראה פרז ולהם נולדו ארבעה ילדים משותפים. במשך 75 שנים השניים חיו זה לצד זו, עד שאנדראה הלכה לעולמה בשנת 2010. מאז, הקשיש חי בעיירה טרוחיו אלטו בסמוך לשניים מילדיו, תרצה ואמיליו, המטפלים בו במסירות גבוהה, שכן הוא סובל מלקות שמיעה וחי עם קוצב לב כבר כ-11 שנה. 

המבוגר ביותר בעולם זכה גם לפגוש את חמשת נכדיו וחמשת ניניו, יחד כולם חוגגים איתו את התואר המדהים שהשיג עם חלוף השנים. גם עורך שיאי גינס, גלנדי קרייג, התייחס לסיפורו המעניין של מרקז. "אני נרגש להציג לציבור הרחב את הסיפור של מרקז, שנולד באופן מפתיע ביום השמיני של החודש השמיני בשנה השמינית של המאה ה-20". על אף התואר המדהים, האדם המבוגר ביותר שחי בעולם נכון לעכשיו היא אישה יפנית בשם קיין טאנקה, שנולדה ב-2 בינואר 1903 והיא בת כ-117 כיום.