גל החום הקיצוני בחצי כדור הארץ הצפוני כבר גבה למעלה מ-700 קורבנות, שכן בחלק מהמקומות נרשמו טמפרטורות שוברות שיאים. בעיירה קטנה בקנדה, בשם ליטון, נמדדו הטמפרטורות הגבוהות ביותר שהיו בקנדה אי פעם עם 49.6 מעלות, ואילו בעיראק נמדדו בחלק מהמקומות טמפרטורות של כ-54 מעלות. כדי להתמודד מול השרב הקטלני, התושבים חשבו על דרכים יצירתיות שיעזרו להם לעבור את התקופה. מדידת טמפרטורות בכווית:

גל חום קיצוני בכווית - הטמפרטורות מגיעות לכ-54 מעלות (צילום: רשתות ערביות)

בין ההשלכות של משבר האקלים נכללו מכות חום קשות, מקרי התייבשות ושריפות ענק, יחד כל אלו גבו את חייהם של מאות בני אדם. תושבי עיראק החליטו לצאת מהקופסא ולנסות לקרר את התינוקות שלהם בצורה לא שגרתית, כשבחרו להכניס אותם אל המקררים בבית. התמונות החריגות של הפעוטים על מדפי המקרר הצליחו להדהים את העולם כולו, שכן הן הצליחו לשקף גם לחצי הכדור "הנורמלי" את הקושי בעומס החום.

 "בקנדה נרשמו עליות טמפרטורות מהגבוהות בהיסטוריה, וזה רק קדימון למה שמצפה לנו בעשורים הבאים. גם גלי החום יוצאי הדופן שהיו בעיראק ובפקיסטן לאחרונה הם חלק מהתופעה הזאת", הסביר ד"ר אבנר גרוס, חבר סגל בבית הספר לקיימות ושינויי אקלים ובמחלקה לגיאוגרפיה ופיתוח סביבתי באוניברסיטת בן גוריון שבנגב. לדבריו, החום ההיסטורי הוא תולדה של שני גורמים: תופעה מטאורולוגית בשם "כיפת חום", שבה אוויר חם "נכלא" תחת לחץ אוויר גבוה; וההתחממות הגלובלית, שבגללה גלי החום קשים ותכופים יותר.