תיק כחול, שנראה תמים לחלוטין, נתלה על קצה גדר עץ רעועה מחוץ למתחם משרדים, בעיר נוראלה שבפיליפינים. ב-29 ביוני אחד העובדים במשרד יצא החוצה ושמע קול תינוק שגרם לו לתהות מהיכן מגיע הבכי קורע הלב. לא חלף זמן רב והעובד מצא את התינוק בתוך תיק הגב, אחרי שננטש על ידי הוריו האבודים. 

אותו העובד הזמין מיד את המשטרה המקומית, שהעבירה את התינוק המסכן לטיפול של שירותי הרווחה ובמקביל החלו במבצע חיפוש אחר ההורים. על אף הבכי הבלתי פוסק, בדיקה רפואית של התינוק העלתה כי הוא במצב טוב, מלבד התייבשות קלה. מרי קריס דלה קרוז, אחיינית של בעלת מתחם המשרדים, סיפרה כיצד נמצא התינוק הקטן: "זה היה מוקדם בבוקר ושמענו את התינוק בוכה. זה היה מוזר כי לאף אחד מאיתנו אין ילדים עדיין. חיפשנו מאיפה הצליל מגיע וכשראינו את התיק זז הבנו שהתינוק בתוכו". 

דובר מחלקת הרווחה והפיתוח בפיליפינים, אלן ג'נטו, אמר בהצהרה: "התינוק יהיה תחת השגחתנו גם לאחר שנמצא את ההורים. אני רק רוצה להזכיר שבמידה ואתם מתקשים לגדל את התינוק תביאו אותו אלינו ואל תנטשו אותו כך". כמו כן, הוא העלה לעמוד הפייסבוק שלו את סרטונים הטיפול בפעוט, עליהם הוא כתב בזעם: "האימא של התינוק הזה, נטשת יחד איתו גם את המצפון שלך?".