זיילה אוונגרד מלואיזיאנה היא רק בת 14 וכבר רשומים לה שיאי גינס בתחום הכדורסל. ביום חמישי האחרון אותה המתבגרת רשמה הישג היסטורי נוסף כשהפכה לאדם האפרו-אמריקאי הראשון שמנצח ב-96 שנותיה של תחרות האיות המפורסמת של ארה"ב. אוונגרד הייתה בין 11 המשתתפים בגמר התחרות הפופולרית שהתקיים בפלורידה, אחרי שנה של הפסקה בשל מגיפת הקורונה.

רגעי הזכייה (צילום: רויטרס)
רגעי הזכייה (צילום: רויטרס)

בסיבוב המכריע אוונגרד גברה על צ'ייטרה טומאלה, בת ה-12 מטקסס, באיות של המילה "Murraya", זן של עצים טרופיים מאסיה ומאוסטרליה עם עלים ופרחים בצורת נוצות. "זה גורם לי להרגיש ממש גאה", אמרה אוונגרד, שקיבלה פרס של 50 אלף דולר. "אני מקווה שהמון נערות שחורות עור צעירות ברחבי העולם יקבלו מוטיבציה לנסות לאיית, כי זה באמת דבר כיפי ודרך נהדרת לחבר את עצמך עם חינוך, וזה חשוב מאוד".

לקחה את הגביע (צילום: רויטרס)
לקחה את הגביע (צילום: רויטרס)

הניצחון של אוונגרד מצטרף להישגים קודמים שלה הנוגעים להפגנת כישרונות ייחודיים בכדורסל. היא נכנסה לספר השיאים של גינס על כדרור מספר כדורי-סל יחד (שישה כדורים ב-30 שניות), הקפצות כדורסל (307 ב-30 שניות) וג'אגלינג עם מספר כדורים בדקה (255 עם ארבעה כדורים). "ברכות, זיילה!", צייץ הנשיא ג'ו ביידן, שרעייתו ד"ר ג'יל ביידן נכחה בתחרות באורלנדו. "כולנו גאים בך. יש לי הרגשה שזו לא הפעם האחרונה שבה תעשי היסטוריה".