מו, לביאה בת 18 מגן החיות "אפריקה לייב" במחוז סופולק באנגליה, עברה ניתוח דנטלי חשוב על ידי וטרינר מומחה, תחת הרדמה. "זה לא פשוט להבין שאריה או לביאה סובלים מכאב שיניים", סיפר אחד מאנשי הצוות בגן החיות, "אך הניתוח עבר בשלום, וכעת היא נחה. זה דומה לרפואת שיניים רגילה של בני אדם, רק בקנה מידה גדול יותר", הוסיף.

"לחיות יש יכולת סיבול גבוה מאוד לכאב, ולא היה שום סימן מטרים לכך שמו סובלת מכאב שיניים", סיפרה היילי פרקר, אחת ממנהלות גן החיות בו חיה מו, "אבל היו כמה דברים שהצוות המטפל שלה הבחין בהם, כי הם בנוכחותה כל הזמן ויכולים לשים לב לשינויים האלה".

לביאה (צילום: מקסי)
לביאה (צילום: מקסי)

לבסוף, הוחלט על ביצוע ניתוח שורש. פרקר לא היססה, וירתה את החץ המאלחש לעבר הלביאה, שלאחר חצי שעה איבדה את הכרתה. "הכל נקדח ונוקה עד השורש. לאחר מכן הוא נעטף ויוצב כדי לוודא שהכל נשאר הגייני וסטרילי", סיפר ד"ר פאטר, הוטרינר המומחה שטיפל בשיני הענק של מו.

"לא רצינו להגיע למצב שבו אנחנו עוקרים את השן החולה", סיפר עוד. "זה הליך הרבה יותר פולשני וטראומטי עבורה", המשיך, "העיקר הוא, שהסרנו את מקור העששת".

למו לקח שעתיים לאחר ההרדמה כדי לחזור להשתובב עם ששת חבריה בכלוב האריות של גן החיות. "היא חזרה לעמוד על הרגליים, למרות שהיא עדיין קצת מתנדנדת", סיפרה פרקר.