אירוע נדיר התרחש השבוע בבית החולים אסותא באשדוד: צוות בית החולים נדהם לאחר שבתינוקת שנולדה התגלה עובר נוסף שהתפתח בגופה. מדובר בתופעה נדירה מאוד שמתרחשת 1 ל-500 אלף לידות שנקראת "עובר בתוך עובר", נחשבת לנדירה במיוחד ומתרחשת אחת לכ-500 אלף לידות. לאחר לידת התינוקת וגילוי המצב היא נותחה והעובר הוצא מבטנה מת.

ד"ר עומר גלובוס, הרופא המטפל בפגיה, סיפר בשיחה עם "מעריב": "מדברים על אישה שכאשר הגיעה ללדת נכנסה והיה רושם שהתינוקת שבבטנה יש לה בטן גדולה. בעקבות זה - מיד לאחר הלידה בדקנו את התינוקת ושמנו לב שאנחנו מממששים משהו בתוך הבטן. לכן גם העברנו אותה בדיקות אולטרסאונד ועוד".

"הופתענו לגלות", הוא סיפר, "שבתוך הבטן יש לה עובר שהתפתח חלקית. מיד לקחנו אותה לחדר הניתוח והוצאנו את מה שהיה לה בבטן. הרושם שלנו הוא שמדובר אפילו בשניים ולא באחד. אנחנו עוד בודקים את זה. התינוקת עברה הליך החלמה מספר ימים ובסוף היא שוחררה לאחר שמצבה השתפר".

העובר שנמצא בבטנה של התינוקת (צילום: בית החולים אסותא אשדוד)
העובר שנמצא בבטנה של התינוקת (צילום: בית החולים אסותא אשדוד)

ד"ר גלובוס הסביר ממה יכול להתפתח מצב רפואי כזה. "זה יכול להיות הריון שהתחיל כתאומים ובשלב מסוים אחד התאומים נסגר על השני, במובן של איברים ולא בליעה דרך הפה. ההתפתחות כמובן נעצרה והעובר לא היה חי. זה תואר גם במקרים של אנשים בוגרים שעשו בירור כלשהו ופתאום גילו שיש להם עובר בבטן". 

"התיאוריה השנייה היא שמדובר בגידול שפיר שמערב רקמות של חלקים בגוף. זה מקרה נדיר. רוב הרופאים בתחום שלי שמעו על מקרים כאלה אך מעטים בלבד ראו. התינוקת בריאה ושלמה", סיכם ד"ר גלובוס.