מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, תקפה היום (רביעי) בראיון בגל"צ את מקבלי ההחלטות ברקע ההיערכות לפתיחת שנת הלימודים לצד גל התחלואה הנוכחי בקורונה.

"מקבלי ההחלטות - תפסיקו לריב. שבו עד שייצא עשן לבן ותגיעו להסכמות כדי שאנחנו נוכל לדעת איך תיפתח שנת הלימודים. המנהלים לא ערוכים, זה הזוי", אמרה בן דויד.

"אף אחד מאיתנו לא יודע איך תהיה שנת הלימודים, רק שמענו בתקשורת שרוצים ללמד בכיתות מלאות. מבקשת תשובות כדי שיוכלו להיערך, לא למדנו כלום מהשנה הקודמת", הוסיפה.

במקביל שלחה בן דויד מכתב לשרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, בו השמיעה טענות דומות: "ברצוני להבהיר כי הסתדרות המורים מייחלת כי שנת הלימודים תפתח כסדרה כבשנים עברו, אולם אין לטמון את הראש בחול ולהתנהל כאילו הקורונה עברה מן העולם. בהתאם לכך, אבקש הבהרות לגבי נהלים והנחיות לעובדי ההוראה בשנת הלימודים הקרובה".

בתוך כך, גורמים בתקוה חדשה אמרו בתגובה לקמפיין ההשמצות, כהגדרתם, נגד שרת החינוך: ״ההתקפות משולחות הרסן על שרת החינוך עברו את גבול הטעם הטוב. יש לגנות ולהוקיע את המתקפות הפחדניות האלו, ולעסוק בעצם העניין. מומחים מכל הארץ, ובכללם פרופ' גבי ברבש הביעו את תמיכתם במתווה פתיחת שנת הלימודים שהציגה שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון. המתווה סוכם גם עם משרד הבריאות והוצג לראש הממשלה״.

כזכור, אתמול פרסמנו כי גורמים בכירים במשרד הבריאות תקפו את מתווה החזרה ללימודים שהציג משרד החינוך. "זה מעט מדי, וזה יהיה מאוחר מדי", סבור בכיר במשרד שהוסיף: "אין מנוס מקפסולות, ואסור לקצר את ימי הבידוד. כל גורמי המקצוע ברחבי העולם הבינו שקיצור בידוד הוא מהלך מסוכן, קל וחומר בתוך בתי ספר, שעלולים ברגע להפוך לאירועי הדבקה המוניים ברמה האזורית".

שרת החינוך השיבה לביקורת ואמרה: "הוצג מתווה לפתיחת שנת הלימודים שגובש בעבודה אינטנסיבית של למעלה משבועיים ביחד עם משרד הבריאות. ראש הממשלה, שר הבריאות וצוות המומחים תומכים בכל עקרונות המתווה, למעט סוגיה אחת שבמחלוקת עם משרד הבריאות והיא משך הבידוד. משרד החינוך והמומחים שהשתתפו בדיון תמכו בבידוד של עד 48 שעות לכל היותר בכפוף לבדיקות, ואילו במשרד הבריאות ביקשו בידוד מלא של שבוע".

שאשא ביטון הוסיפה: "בסופו של דיון ובהסכמת כל הגורמים, הוחלט על פיילוט בבתי הספר החרדיים, שמתחילים ללמוד בא' אלול, 9 באוגוסט, לפי מתווה הבידוד של משרד החינוך. לגבי החיסונים בתוך בתי הספר: תפקיד משרד החינוך לחנך ולתת לילדים סביבה חינוכית מיטבית. ילדים מתמודדים עם מצוקות רגשיות מהשנה האחרונה, ואסור לנו להפעיל עליהם לחצים חברתיים נוספים במסגרות החינוכיות. שר הבריאות ואני משתפים פעולה, מקיימים דיונים פוריים, מגיעים להסכמות ועומדים ביחד מאחורי תוכנית אחת משותפת והנכונה ביותר לצוותי ההוראה, לתלמידים ולהוריהם".

בהמשך פרסמה תגובה נוספת בה רשמה כי "הקמפיין חסר התקדים, התדרוכים וההשמצות שמתנהלים נגדי בימים האחרונים לא ירתיעו אותי. הציבור צריך להיות מוטרד מכך שכל מי שמציג גישה אחרת למאבק בקורונה מיד מתוייג כמכחיש המגיפה. לשמחתי, מומחים ושרים רבים שותפים לתפיסתי שצריך לחיות לצד הקורונה. הגענו למצב אבסורדי, כל בעיות הבריאות במדינת ישראל נעלמו ונותר לעסוק אך ורק בחיסון הילדים במהלך שעות הלימוד בספטמבר". 

"עד פתיחת שנת הלימודים למשרד הבריאות יש 35 ימים בהם הוא יכול להתמקד בקמפיינים של הסברה ועידוד חיסונים ולבצע את מדיניותו במקום לעסוק בקמפיין השמצות והכפשות. כולנו יודעים שימי הלימוד בספטמבר מועטים, בשל חגי תשרי והחופשות, לא מהם תגיע הישועה. אני אמשיך לראות לנגד עיני את מערכת החינוך, צוותי ההוראה והתלמידים על בריאותם הנפשית, החברתית והגופנית כפי שעשיתי עד היום. קל לזרוע היסטריה. חשוב יותר לראות את טובתו של הציבור", אמרה.