תושבי הנגב והדרום נתקלים לא פעם בגמלים המשוטטים ברחובות ובכבישים, מה שמסכן את משתמשי הדרך. בעשר השנים האחרונות נרשמו למעלה מ-8,000 תלונות של הנהגים, אך משום מה אנו ממשיכים לראות בדרכים את החיה במקומות שונים בארץ. הבוקר (שני) החל לרוץ ברשתות החברתיות סרטון של חבורת גמלים שהסתובבה באזור התעשייה בלוד. צפו בתיעוד הגמלים באזור התעשייה בלוד הבוקר:

גמלים משוטטים בחופשיות באזור התעשייה לוד (צילום: עמאר אסאדי בטלגרם)

בסרטון אפשר לראות שלושה גמלים, כאשר שניים מתוכם עומדים בצד הדרך ואילו אחד מהם חוצה את הכביש מבלי להתחשב ברכבים המתקדמים לכיוונו. במקרה הזה היה הרבה מזל ואפשר היה להבחין בגמל מרחוק, מה שאפשר למשתמשי הדרך להימנע מתאונה עם החיה הדו-דבשתית שמתהלכת בחופשיות על הכביש. 

"גמלים משוטטים מסכנים את ציבור הנהגים כשהם חוצים את הכביש מכל הכיוונים. סעו בזהירות", נכתב באזהרה לצופים, במידה ויגיעו במהלך היום לאזור. כמו כן, לפני כשנה פורסם לראשונה על מיזם חדש שעתיד להילחם בסוגיית הגמלים, שהפכו כבר למטרד וסכנה אמיתית. מדובר במיזם בשיתוף יואב לודמר, מנכ"ל ומייסד חברתSmbit ושל איימן אל סעיד, מפתח תוכנה בחברת MD Clone. המטרה הפרויקט זה היא לפתח אפליקציה, המובססת על תדר רדיו הנקרא "לורה", שיוכל להתריע מפני גמלים בדרך. אבל עד שהמיזם המדהים יצא לפועל, סעו בזהירות!