כמעט לכל מקום אליו תלכו, וברוב מדינות העולם, השם "טום דיילי" נשמע מכל עבר. לפני כשבוע זכה דיילי בן ה-27 במדליית הזהב באולימפיאדת טוקיו 2020, אך מלבד הפרט המדהים הזה, היה תחביב אחר של הספורטאי שמשך את תשומת לב הצופים. דיילי, קופץ למים בריטי וגיי אייקון מוצהר, הפתיע את העולם כשישב בקהל וסרג, כן כן – סרג. 

בעודו יושב על הכיסא בקהל וצופה בגמר תחרות הקפיצה משלושה מטרים לנשים, דיילי נצפה כשביד אחת הוא מחזיק מסרגה ובידו השנייה צמר סגול. גם הקריינית באולם התפלאה מהסיטואציה החריגה ובדיוק כשהקופצת הסינית, שי טינגמאו, עמדה לזנק קדימה, היא צחקה: "תראו את טום דיילי, הוא הוציא את המסרגות שלו. מעניין מה הוא מכין".

טום דיילי קוטף את מדליית הזהב (צילום: רויטרס)
טום דיילי קוטף את מדליית הזהב (צילום: רויטרס)

אחרי שהתמונה של דיילי סורג הצליחה לשבור את הרשת, חקרנו וגילינו שהוא אפילו מנהל עמוד אינסטגרם בו הוא משוויץ בפריטים שהוא סורג לגמרי בעצמו. מחולצות, כובעים, צעיפים ואפילו בגדים לכלבים, הניצחון של דיילי במדליית הזהב הצית בו רעיון חדש – מגן מצמר למדליה. בסרטון בו הוא מציג את הפריט האופנתי החדש שסרג לגמרי בעצמו, דיילי הסביר לעוקבים: "הדבר היחיד שהשאיר אותי שפוי כל התהליך הזה היה האהבה שלי לסריגה". 

כיום, אחרי 20 שנה מהופעת הבכורה האולימפית של דיילי ואין ספור ניצחונות, הקופץ הבריטי מנהל "צבא מעריצים" הדוק. מלבד ההצלחה האדירה שלו בספורט, בן ה-27 גם נשוי לבן זוגו התסריטאי ההוליוודי, דסטין לאנס בלאק, ויחד הם מגדלים את בנם רובי ריי.