בני זוג מארה"ב, שעתידים להביא יחד ילד לעולם, ערכו טקס מפואר כדי לחשוף בפני קרוביהם את מין העובר. לצורך כך, השניים השתמשו במכשיר חשמלי המשחרר עשן, אלא שפיצוץ קטן במכשיר יצא שריפה ענקית שהתפשטה במהירות. הרוח החזקה שהייתה באזור הובילה לכך שלמעלה מ-22 אלף דונם חקלאי נשרפו כליל, וחמור מכך, גם אחד הכבאים שהגיע לסייע בהשתלטות על השריפה מצא את מותו בשדה. צפו בדיווח של ערוץ החדשות Good Morning Amrica: 

באתר החדשות The Guardian דווח כי השריפה פרצה נגרמה בעקבות מכשיר פירוטכני שעושה עשן, שהצית את השדה ביום חם. כשהאש החלה להתלקח באזור בני הזוג ניסו להשתמש בבקבוקים כדי לכבות את הלהבות והתקשרו מיד למשטרה וכיבוי האש, אך מבלי ששמו לב השדה כולו התלקח. עד רגע כיבוי האש, גויסו למאבק 1,351 אנשי צוות, כשבצער רב אחד מהם איבד את חייו. 

הכבאי, צ'רלי מורטון בן ה-39, עבד לפני מותו במקצוע במשך 18 שנים, בעיקר בצוות כיבוי שריפות יער. "אנו רוצים להודות לפרקליטות המחוז ולמחלקת השריף על עבודתם הקפדנית בכתב האישום. ליבנו עם המשפחה, החברים והקולגות של צ'רלי", נכתב בהודעה בטוויטר שפורסמה בעמוד של היער הלאומי. מלבדו, השריפה פצעה עוד 13 אנשים נוספים וגרמה לפינוי של מאות תושבים בישובים הסמוכים. בני הזוג האשמים אמורים להתייצב בבית המשפט ב-15 בספטמבר במטרה לשמוע את גזר הדין.