מחקר חדש מתריע כי 98% מאוכלוסיית הפינגווינים הקיסריים באנטרקטיקה עלולים להיכחד עד סוף המאה הנוכחית, בשל הקצב המהיר של המסת הקרחונים כתוצאה מהתחממות כדור הארץ. על פי מאמר שפרסמו מדענים בתחומי הסביבה והחי בכתב העת Global Change Biology, אם מעטה הקרח באנטרקטיקה ימשיך להיעלם בקצב שתואם את ההערכות של המודלים האקלימיים המבוססים על מגמות האנרגיה הנוכחיות בעולם, תהיה לכך השפעה קריטית על עתיד המושבות של הפינגווין הקיסרי, שזקוק למעטה הקרח כדי להתרבות.

הפינגווינים באנטרקטיקה בסכנה (צילום: רויטרס)
הפינגווינים באנטרקטיקה בסכנה (צילום: רויטרס)

עם זאת, המדענים הבהירו כי אם מדינות העולם ימלאו אחרי המחויבות שלהן במסגרת הסכם האקלים של פריז ויפעלו לצמצם את פליטת גזי החממה באופן קיצוני, ניתן יהיה לשמור על כמות מספקת של מעטה קרח כדי לאפשר לאוכלוסייה מצומצמת של הפינגווינים לשרוד. "עלינו לפעול כעת, לפני שיהיה מאוחר מדי", הצהירה מובילת המחקר סטפני ג'נובייה, חוקרת סביבה של עופות ים במכון האוקיינוגרפי וודס הול, "אבל לא רק עבור הפינגווינים אלא גם עבורנו ועבור ילדינו".

בעקבות הממצאים, קראה הסוכנות האחראית על חיות הבר מטעם הממשל האמריקאי להגן על הפינגווין הקיסרי במסגרת חוק הזנים הנכחדים. "ההחלטות של מקבלי ההחלטות כיום ובעשורים הבאים יקבעו את הגורל של הפינגווין", הדגישה מרתה וויליאמס, המנהלת בפועל של שירות הדגה והחי הפדרלי.