מדי שנה, בדיוק היום (8 באוגוסט) מצוין ברחבי העולם "יום החתולים הבינלאומי", שחוגג את הקיום של חיות המחמד הפרוותיות בחיינו. היום המיוחד, שהוקם על ידי הקרן הבינלאומית לרווחת בעלי חיים בשנת 2002, דואג להדגיש את דרכי הטיפול הראויות לבעל החיים, לקדם את הצרכים והרצונות שלהם ומעודד את בעלי החתולים לשפר את הקשרים ביניהם. 

על פי האתר הרשמי של מקימי "יום החתולים הבינלאומי", הפעם היום נבחר להיות בסימן "החתול הסקרן – הקשר בין חתולים ובני אדם". כמו כן, הנושא נבחר לאור נתונים שחשפו כי 95 אחוזים מהחתולים הזדקקו לייעוץ באילוף ובהפיכת החיה לסימפטית ורגישה יותר לסביבה. 

מנהלת מחלקת החתולים בארגון בעלי החיים העולמי, לינדה ריאן, התייחסה לנושא: "כאשר אנו עובדים עם חתולים בצורה חיובית ואדיבה צצים כל כך הרבה דברים שאנו יכולים להשיג יחד עם חיית המחמד שלנו. כישורי החיים שמסגלים החתולים יכולים לתרום גם לנו, הבעלים, בהזדמנויות שונות". בנוסף לכך, היא הסבירה כי ברגע שהבעלים מבין מה החתול שלו אוהב, כך גם הקשר בין בני האדם לחיה מתעצם. 

ולסיכום, לכבוד יום החתולים הבינלאומי, החלטנו להביא בפניכם 10 עובדות שככל הנראה לא ידעתם על חיית המחמד האהובה: 

1. חתולים ישנים כ-70% מהחיים שלהם. המשמעות של זה היא למשל שעד שחתול יגיע לגיל 9, סביר להניח שהיה ער בסך הכל 3 שנים. מה שנקרא החיים הטובים.

2. אין להם יכולת לטעום מתוק, ומדענים מאמינים שזה כתוצאה ממוטציה בקולטני הטעם המרכזיים שלהם. עצוב, כל כך עצוב.

3. בדומה לאנשים, גם לחתולים יש יד שהיא חזקה יותר מהשנייה. בדרך כלל, רוב החתולות הן ימניות ורוב החתולים הם שמאליים.

4. כנראה יש להם או סי די, שכן הם מנקים את עצמם כמחצית מחייהם. לפעמים הם מנקים גם את הבעלים שלהם אם הם החושבים שהם לא נקיים, או סתם כי הם מחבבים אותם.

5. כבר ספרתם כמה שערות יש לכם בשפם? לחתול בדרך כלל יש 12 שערות שפם בכל צד של פניו.

6. חתולים חושבים שהבעלים שלהם לא יכולים לדאוג לעצמם ושהם ממש גרועים בצייד. לכן הם מביאים להם במתנה חיות מתות (כמו עכברים וציפורים) כדי שיהיה לכם מה לאכול.

7. בניגוד אלינו בני האדם הפשוטים, הם יכולים לשתות מי ים מלוחים, מאחר והכליות שלהם מסוגלות לסנן החוצה את המלח.

8. חתולים לא יכולים לראות מה נמצא תחת האף שלהם, לכן הם אוכלים בצורה מרושלת ומפספסים אוכל שנמצא ממש מולם.

9. הסיבה שהחתול שלכם מתחכך בכם לא אומרת שהוא אוהב אתכם או חושק בכם מינית. זו פשוט הדרך שלו לסמן טריטוריה באמצעות בלוטות הריח שעל פניו.

10. אם אתם פוחדים מרעידות אדמה, כדאי שיהיה לכם חתול. בעל החיים הזה רגיש מאוד לתנודות, ולרוב הוא יזהה רעידת אדמה 10-15 דקות לפניכם. אבל מאחר והם ידועים כמניאקים, הסבירות שהם יגלו לכם את זה היא לא גבוהה.