כל חייו בריאן אדריאן קורטז פולו חי מול חופי הים עוצרי הנשימה של העיר ברנקייה שבקולומביה. כשהגיע לגיל 18 לא היה לו ספק שהוא רוצה לעלות לארץ ולהתגייס לצה"ל, וכשהגיעה ההזדמנות לשרת בחיל הים קורטז מיד קפץ על ההזדמנות. אחרי כ-5 שנים של שירות צבאי אינטנסיבי, מתוכן שנה ושלושה חודשים של תפקיד בגרמניה, החייל הבודד התאחד הערב עם אמו, שלא ראה למעלה מחצי שנה. צפו במפגש המרגש של בריאן עם אמו בטקס חיל הים:

המפגש בין בריאן לאמו בטקס חיל הים (באדיבות דו"צ)

בראיון למעריב קורטז סיפר על התהליך הארוך שעבר מהיום בו נחת בישראל, דרך לימודי העברית, הטירונות והקורס ועד התפקיד המשמעותי בגרמניה. "זה לא היה קל בהתחלה. הגעתי לישראל בלי שפה, משפחה או חברים, אבל איכשהו הסתדרתי ואני לא מתחרט על כך לרגע", פתח קורטז את הריאיון. החייל סיפר כי כשהגיע לארץ הוא מיד קפץ על ההזדמנות לשרת קרוב לים, ואחרי גיבוש סנפיר הוא שובץ לתפקיד של מכונאי ביחידת הסטילים. 

אחרי ארבע שנים של מגורים בירושלים, קורטז עבר להתגורר בקריית ים סמוך לבסיס בו שירת, אלא שאז הגיעה הזדמנות אחרת – "סע להביא את ספינת סער 6 מגרמניה לישראל". כך, על אף החששות לעבור בפעם השנייה למדינה זרה, במאי 2020  קורטז עלה על מטוס ביחד עם עוד ארבעה מכונאים האחראים על גוף הספינה וכל המערכות, ונסע ללמוד מאפס על הספינה הגרמנית המתקדמת. "הגענו לגרמניה כדי ללמוד את הספינה, רצו שמי שהגיע ראשון ילמד את הספינה עד לרמת הבורג כדי שנוכל ללמד את הדורות הבאים", הוא סיפר. 

חמשת המכונאים חיו יחד בעיר קיל שבגרמניה כמו משפחה אחת קטנה, שהגיעה ממוקדת משימה ועם תחושת שליחות חזקה. על אף המרחק מהמשפחה ומהחברים, החיים החדשים והעבודה הקשה, קורטז הסביר: "ידעתי שזו דרך טובה עבורי לתרום למדינה ולהיסטוריה שלה. ראיתי את המשימה הזו כדרך בשבילי להשתלב בחברה הישראלית באופן סופי". 

הערב (שלישי), נערך טקס חניכת הספינה בישראל, אחרי התקופה הארוכה בה נציגי חיל הים בילו בגרמניה. אמו של קורטז, שבמקרה גם היא עובדת כמכונאית במקצועה, הגיעה להפתיע את בנה אחרי חצי שנה שלא התראו, אך במזל תפסנו את הראיון לפני המפגש המרגש. "אני אף פעם לא יודע מתי אני אראה אותה. אפילו שהקשר בנינו טוב וחזק, אין לי טיסה מתוכננת בקרוב", הוא סיפר, מבלי לדעת שאמו כבר בישראל מחכה לבואו. 

עם כל זה לא הספיק, קורטז גם סיפר לאחותו הקטנה דברים טובים על שירותו הצבאי, מה שגרם לה להחליט גם כן להתגייס לצבא. לפני כשנה אחותו של קורטז הגיעה לישראל ובדיוק לפני מספר ימים קיבלה את השיבוץ – כן, כן, לוחמת ימית. קורטז סיפר כי הגיוס של חיילות מחו"ל לצה"ל הוא קצת שונה, לכן הוא החליט לקחת את הפיקוד ולספק לה הכוונה. בימים הקרובים אחותו עתידה להתחיל את הקורס ולמלא את תפקידה בים. 

כשנשאל על העתיד, קורטז סיפר כי נכון לעכשיו הוא חתם קבע לעוד שלושה חודשים בתפקיד כמכונאי, בשאיפה לחתום יותר. "אם יהיה מקום בשבילי בצה"ל אני מוכן להיות שם", הוא אמר. בתקופה הקרובה החייל הבודד ימשיך לדאוג שהספינות של חיל הים ימשיכו לעבוד כמו שצריך בכל רגע נתון, ואף ידאג להעביר את הידע שרכש בגרמניה לחיילים הצעירים. "זו הייתה משימה מדהימה ואני שמח שהייתי חלק מפרויקט כל כך גדול. אני מרגיש שתרמתי את חלקי למדינה", סיפר קורטז בגאווה.