המנצחים באולימפיאדה, שזוכים במדליה כלשהי, נוהגים להצטלם איתה בדרכים שונות כדי לחגוג את הניצחון – חלקם מנשקים אותה, חלקם מניפים באוויר ואילו רבים נוגסים בה, כאילו על מנת לבדוק שהיא אמיתית. כשבוע מאז שהסתיימה אולימפיאדת טוקיו החלה סערה במדינה המארחת, שנגמרה בכך שספורטאית יפנית קיבלה מדליית זהב חדשה. צפו ברגע שעורר את זעם הגולשים: 

כחלק מחגיגות הניצחון, האלופה האולימפית בג'ודו, נאוהיסה טאקאטו, פגשה את ראש עיריית נגויה בה היא חיה עם משפחתה, וזה נשך את המדליה כאילו הוא המנצח. הנגיסה עוררה זרם ציבורי נרחב ברשתות החברתיות, כמו גם ביקורות של המתמודדים האולימפיים, על רקע הזינוק בתחלואת הקורונה שהחל אחרי המשחקים האולימפיים. 

במהלך מסיבת עיתונאים ביום חמישי האחרון ראש העיר, טאקאשי קוואמורה, התנצל על כך שנשך את המדליה ללא רשות בשידור חי בטלוויזיה, במסגרת אירוע שנועד לחגוג את ניצחונה של מיו גוטו במשחקי הבייסבול לנשים. קוואמורה אפילו הציע לשלם עבור מדליה חדשה, אך מארגני האולימפיאדה הצהירו כי הוועד האולימפי הבינלאומי יישא בעלות החלפת המדליה המקורית. 

"הייתי בוכה אם זה היה קורה לי", כתבה בטוויטר נאוהיסה טאקאטו, שזכתה במדליית הזהב ליפן בג'ודו. "לא רק שאין לו כבוד לספורטאי, אלא גם לא לשליטה בזיהומים. אפילו אנחנו הנחנו את המדליות שלנו על עצמנו בפודיום כדי למנוע את התפשטות הנגיף", צייץ בזעם יוקי אוטא, סייף יפני שזכה במדליית הכסף.