שבעה בני אדם נהרגו בשדה התעופה בקבול על רקע פינוי כאוס.
 
 
 
 
 
אתמול (ראשון) כוחות הטליבאן הכריזו כי השתלטו בהצלחה על הארמון הנשיאותי בבירת אפגניסטן. במקביל, ארגון הטרור המוסלמי עובד על השתלטות על עוד 11 מחוזות בקאבול, בעוד הנשיא אשרף גאני עזב את המדינה והותיר את התושבים חסרי אונים. סרטון שפורסם הבוקר בטוויטר מציג רגע מחריד, במסגרתו האזרחים ניסו להימלט בדרך לא דרך כשנתלו על המטוסים של הכוחות האמיקאיים בעת שהמריאו על המסלול. על פי הדיווחים שבעה בני אדם מצאו את מותם. צפו בתיעוד המזעזע: **קשה לצפייה**

נמלטו משלטון הטרור באפגניסטן על מטוס - ונפלו אל מותם (צילום: רשתות ערביות)

בחלק מניסיונות העולם לעזור לתושבי אפגניסטן, מטוסים אמריקאים נשלחו כדי לחלץ כמה שיותר אנשים מהזוועות. בתיעוד הקשה לצפייה אפשר היה לראות שלושה מאזרחי קאבול, שהיו כל כך נואשים להימלט, נתלים על מטוס שהיה בדרכו להמריא. כתוצאה ממהירות המטוס והתנגדות האוויר, הם הצליחו להחזיק מעמד וצנחו מטה אל מותם הטרגי. בסך הכול נהרגו באירוע, כאמור, שבעה אזרחים. צפו באזרחים מטפסים על המטוס לפני ההמראה: 

האזרחים מטפסים על המטוס שניה לפני ההמראה (צילום: רשתות ערביות)

ברשתות הערביות פורסם הסרטון המחריד, ולאחריו גם פורסמו תמונות של זירת הנחיתה של הקורבנות. הגולשים ההמומים הזדעזעו מהסיטואציה, שכן השתלטות הטליבאן על קאבול הובילה את התושבים לעשות מעשה כל כך קיצוני, שהוביל למעין "התאבדות" של האזרחים. "זה נורא, שחררו את אפגניסטן", כתב אחד הגולשים, בעוד אחר הוסיף: "העולם כולו מתפלל לשלום האזרחים. תחזיקו מעמד". 

זירת הנפילה של התושבים שנמלטו על מטוס (צילום: רשתות ערביות)
זירת הנפילה של התושבים שנמלטו על מטוס (צילום: רשתות ערביות)