מאקי קאג'י, איש עסקים יפני המכונה "אבי הסודוקו", שהחייה את משחק המספרים הפופולרי, הלך לעולמו בשבוע שעבר. הבוקר (שלישי) החברה שבבעלותו הוציאה ידיעה לתקשורת כי קאג'י סבל מסרטן בכיס המרה, שלבסוף הכניע אותו, כשהוא בן 69. "מאקי קאג'י שהפיץ את אהבתו לחידות מספרים בעולם מת בביתו בטוקיו", נכתב בידיעה על מותו. 

קאג'י נולד בשנת 1951 בעיר סאפורו שבצפון יפן והקים את חברת המשחקים אחרי שנשר מלימודיו באוניברסיטה. אמנם משחק הסודוקו הוא משחק עתיק, המתוארך למאה השמינית או התשיעית, אך קאג'י היה זה שהביא את המשחק לכדי הכרה עולמית. הוא לקח השראה מפאזל שהמציא האדריכל האמריקאי האוורד גראנס ומהמשחק הקדום ויצר גרסה מודרנית לסודוקו. 

את השם "סודוקו" קאג'י המציא כדי לתת למשחק ישן שם יפני ולכן בחר בהרכב המילים "סו", שפירושו מספרים, ו"דוקו" שפירושו יחיד. בראיון שעשה קאג'י בשנת 2008 הוא סיפר: "הכרתי את המשחק ומיד התאהבתי בו, ובאותה תקופה כבר היה לי רעיון להקים את "ניקולי" אז החלטתי לשלב בתוכו את המשחק ולהוציא לאור את מגזין הסודוקו הראשון ביפן". בזכות קאג'י, הסודוקו משוחק כיום ברחבי העולם אם בעיתונים, בחוברות משחק או אפילו באופן דיגיטלי.