אחרי שסיימה במקום הרביעי בהטלת כידון באולימפיאדת ריו 2016, הספורטאית האולימפית מריה אנדרייצ'יק מפולין אובחנה כחולת סרטן העצמות. אחרי מאבק ארוך היא הצליחה לנצח את המחלה הארורה והגיעה שוב לאולימפיאדת טוקיו 2020 כשהיא חדורת מטרה יותר מאי פעם. השנה, אנדרייצ'יק קטפה את המקום השני והמכובד ולקחה איתה הביתה מדליית כסף, אך החליטה להשתמש בערכה ולעשות מעשה יוצא דופן. 

מטילה את הכידון (צילום: Getty images)
מטילה את הכידון (צילום: Getty images)

כדי לנצל את ההצלחה בצורה הטובה ביותר, אנדרייצ'יק החליטה להציע למכירה פומבית את מדליית הכסף שלה, ואת הכסף היא בחרה לתרום לזר במצוקה. "לא לקח לי הרבה זמן להחליט. זה היה גיוס הכספים הראשון שלי ומיד כשנכנסתי לזה ידעתי שזה נכון", כתבה הספורטאית בעמוד הפייסבוק שלה.

את הכסף שהרוויחה במכירה הפומבית אנדרייצ'יק החליטה לתרום לנער צעיר בשם מילושק, שסובל ממום חמור בלב וזקוק לניתוח דחוף. בזכות גיוס הכספים, אנדרייצ'יק הצליחה להשיג כ-1.5 מיליון זלוטי פולני (כ-1.2 מיליון שקלים), מתוכם מחצית יועברו לצורך הניתוח והשיקום של מילושק. כמו כן, ההצעה המרשימה ביותר, שאליה גם הועברה מדליית הכסף, הגיעה מחנות נוחות פולנית בשם "זאבקא", שהעבירה כ-580 אלף שקלים. 

"זה עונג אמיתי להעניק לזאבקא את המדליה הזו, שמסמלת בעיני את המאבק, האמונה ורדיפה אחר חלומות", כתבה הספורטאית. אנדרייצ'יק, שהחמיצה את המדליה בריו ב-2 ס"מ, הייתה מועמדת מבטחה לזכייה במדליית הזהב השנה, אך לבסוף לא הצליחה לשבור את השיא האישי שלה, שעומד על 71.40 מטרים. באולימפיאדת טוקיו היא הצליחה להגיע ל-64.61 מטרים, ולקחה את המקום השני בתחרות.