התלמידים המפוחדים בבית הספר בעיר אסלאב שבשוודיה נאלצו לקפוץ מחלונות כיתות הלימוד, במטרה להימלט מאחד התלמידים, שהסתובב חמוש ואיים לרצוח את כולם. הנער בן ה-15, שהסתובב עם מסכת שלד על פניו, הצליח לפגוע במהלך התקיפה באחד המורים בבית הספר, גבר בשנות ה-40 לחייו, שנפצע קשה כתוצאה מדקירה האכזרית.

חוסמים את הכיתות  (צילום: רויטרס)
חוסמים את הכיתות (צילום: רויטרס)

הבוקר (חמישי), בסביבות השעה 08:40, המשטרה המקומית קיבלו קריאה על תקיפה חסרת שליטה בבית ספר תיכון בעיר. כשהרשויות הגיעו למקום הם סגרו מיד את הכיתות, ריכזו את התלמידים הלכודים באולם הספורט, והצליחו להשתלט על התלמיד המופרע. במקביל, כוחות ההצלה הגיעו ופינו את המורה הפצוע לבית החולים הסמוך, בו הוא מטופל בזמן כתיבת שורות אלו. 

על פי העיתון המקומי Skanska Dagbladet, התלמיד הגיעה חמוש בסכין ארוכה (מעין חרב), לבד מסיכת שלד, קסדה ואפוד מגן נגד ירי. כמו כן דוברת המשטרה, אווה ג'ון ווסטפורד סיפרה כי במהלך המעצר אחד השוטרים נאלץ לירות בנשקו האישי כדי להרתיע את התלמיד ולעצור אותו בזמן. ברגעים אלו התלמיד הפוגע נמצא בחקירה משטרתי, וטרם התגלה לחוקרים המניע לפיגוע האכזרי. 

מיליאן אנדרסון, תלמיד בן 14 בבית הספר בו אירע הפיגוע, היה במקום וסיפר לתקשורת כי הוא ועוד מספר תלמידים הוחזקו למעלה משעה בתוך אחת הכיתות. לדבריו, הם הוחזקו בכיתה הנעולה עד שהמשטרה הודיעה שהתלמיד נתפס ואישרה להם לצאת.