אחרי שכיכב על המסך בסדרת דרמת המלחמה הישראלית "שעת הנעילה", אחד המשתתפים האהובים על הצופים הלך לעולמו – ואנחנו מדברים על צנובר הקיפוד. בראיון למעריב עם שלמה הורוביץ', מנהל "חוות החיות של שלמה" שנמצאת בגוש עציון ובה חי הקיפוד במשך 5 שנים, הוא סיפר על הזן הנדיר ועל איך הגיע צנובר אל הפריים טיים. ד"ש מצנובר הקיפוד: 

הקיפוד צנובר, שבהתחלה נקרא בכלל שמוליק, שייך לזן יוצא דופן הנקרא קיפוד אפריקאי ננסי לבקן. סוג זה של קיפודים בדרך כלל חי בין 3 ל-5 שנים בלבד, מה שנחשב כתחולת חיים קצרה במיוחד וגרם לו להפוך לחיה מוגנת. צנובר היה הקיפוד האפריקאי הלבן האחרון בישראל, שכן הוא בכלל אסור לגידול בארץ. בחוות החיות של שלמה, בשל היותם מעין גן חיות קטן המאושר על ידי רשות הטבע והגנים, קיים היתר מיוחד לגידול הקיפוד. 

כשהפקת "שעת נעילה" החלו לכתוב את התסריט, הם רצו לשלב את החיה ומצאו את עצמם מתמודדים מול החוק להגנת חיות הבר. רשות הטבע והגנים, שהעניקה את ההיתר לגידול הקיפוד היחיד בארץ לחוות החיות של שלמה, קישרה בין ההפקה לגן החיות הקטן ואישרה את השתתפותו של הקיפוד המיוחד. צנובר הושכר לצורך הצילומים לתקופה של מספר שבועות, בעלות של 1,000 שקלים לשבוע. 

בישראל קיימים שלושה מינים של קיפודים, הקיפוד המצוי, קיפוד חולות וקיפוד המדבר. הקיפוד האפריקאי הננסי הלבן היה היחיד בישראל, אך בחוות החיות של שלמה מקווים לגדל אחד נוסף בעתיד. "כרגע זן זה של קיפודים אסור לסחר וייבוא אך אני מאמין שעם הזמן נוכל לחדש את הגידול", הסביר שלמה.