על רקע משבר המזון החריף שפוקד את צפון קוריאה בחודשים האחרונים, המנהיג העליון של המדינה, שידוע בתור גבר עגלגל, החל לרזות בקצב אסטרונומי. על פי ההערכה קים ג'ונג און השיל ממשקלו בין 20 ל-40 ק"ג בתוך כחודשיים, מה שהוביל את העולם כולו לדון בשאלה – האם מדובר במחלה או דיאטה. בעקבות ההתעסקות הבלתי פוסקת סביב משקלו של ג'ונג און, הוא החליט להטיל על המדינה חוק חדש, אחד מבין רבים ומוזרים שהמציא לאורך השנים, לפיו חל איסור לדון במשקלו. 

ממשלת צפון קוריאה יצאה להגנתו של המנהיג, בטענה כי הוא "אוכל פחות למען התושבים", ואף צוין כי הוא בריא לגמרי. בראיון ל-RFA (הרדיו לשחרור אסיה), סיפר אחד התושבים: "לראות את המזכ"ל הכללי המכובד כחוש, שובר את לב העם שלנו כל כך. כולם אומרים שדמעותיהם גברו".

על אף שחלק מהתושבים דואגים לבריאותו של המנהיג, רבים דווקא רואים בלוק החדש כבריא אף יותר. גורם אחר במדינה התייחס למשקלו של ג'ונג און ואמר: "אני דווקא מרוצה מכך שירד במשקל, הוא היה כל כך גדול שהיה קשה לו אפילו ללכת". מתוך כל הדיונים, אם המשקל בריא או לא והאם הוא בחר לרזות בכוונה, ג'ונג און החליט לקבוע עובדה – מי שידון במשקלי ייענש בחומרה.