מדי שנה, בתאריך ה-26 באוגוסט, חל יום הכלב הבינלאומי שהפך להזדמנות מצוינת עבורנו להוקיר את חיית המחמד האהובה והנאמנה. ביום חמישי האחרון, כשחל אותו היום השנתי, התרחשה סיטואציה יוצאת דופן, במסגרתה הכלב המשפחתי נאבק בפיל גדול והציל את בני המשפחה שלו. בצער, כדי לנצח את הפיל העוצמתי הכלב נאלץ להקריב את חייו. 

הכלב טומי, שחי בקראלה שבהודו יחד עם משפחה של חמש נפשות, נתקל בפיל הגדול שניסה לפלוש אל חצר הבית. תחילה הפיל נתקע בגדר התיל, אך לבסוף הוא הצליח לפרוץ אותה והחל להתקרב אל בני המשפחה, בני הזוג סומן וליתיה וילדיהם אבחילש, אמריטה וולסמה. רגע לפני שלפיל הייתה הזדמנות להגיע אליהם, הכלב טומי כבר הספיק להשתחרר מהרצועה שלו וזינק על החיה האימתנית. 

טומי נשך בחוזקה את רגלו של החיה, מה שהכעיס אותה עד כדי כך שהיא העיפה את רגלה ויחד איתה את הכלב באוויר. הכלב צנח על הרצפה, בעוד הפיל הגדול הכה אותו ברגליו ואף דקר אותו באמצעות הקרניים החדות שלו. בזמן שהקרניים פגעו בכלב, טומי השתמש ברגליו כדי לשרוט את עיניו של הפיל, מה שגרם לו לסבול מכאבים ואילצו אותו לשחרר את הכלב הגיבור. מותו ההירואי של הכלב, שהתרחש דווקא ביום הכלב הבינלאומי, מזכיר לנו עד כמה טובים ונאמנים חיות המחמד שלנו.