אוסף פורצלן נדיר שהיה שייך לזוג אספני אומנות יהודים שהתגוררו בברלין ערב מלחמת העולם השנייה צפוי לעמוד כעת למכירה פומבית בניו יורק, ושוויו מוערך בשתי מיליון דולר. אוסף הפורצלן, מהמאה ה-18, שמסעו יוצא הדופן שוחזר כעת על ידי היסטוריונים לאומנות ועורכי דין, צפוי לעמוד למכירה פומבית ב-14 בספטמבר על ידי בית המכירות Sotheby’s. האוסף כולל למעלה ממאה פריטים מרהיבים שמהווים רק רבע מהאוסף המקורי שבנו הבעלים, פרנץ ומרגרט אופנהיימר, בעשורים הראשונים של המאה ה-20.

בני הזוג, שעושרם התבסס על כריית פחם, נאלצו להימלט מברלין לווינה בשנת 1936, לאחר שנרדפו על ידי הנאצים בגלל מוצאם היהודי. הם הצליחו לקחת איתם חלק מרכושם, כולל מספר פריטים מאוסף הפורצלן. גלותם בווינה לא נמשכה זמן רב - לאחר שנתיים, יום אחד בלבד לפני שהנאצים נכנסו לאוסטריה, שוב נמלטו בני הזוג והפעם נאלצו להיפרד מרכושם ולברוח עם מטען יד בלבד לבודפשט. כאשר הגיעו הנאצים לדירתם של בני הזוג בווינה הם הוציאו ממנה לפחות שני ארגזים שבתוכם כלי הפורצלן היקרים.

מבית המכירות נמסר כי רק בשנת 1945 נמצא האוסף על ידי בעלות הברית. האוסף הוסתר במכרה מלח באוסטריה על ידי הנאצים, שככל הנראה ביקשו להעביר להיטלר את הפריטים יקרי הערך. לאחר גילויו, הועבר האוסף להולנד, ולפני מספר חודשים הממשלה המקומית העבירה את האוסף ליורשיהם של בני הזוג.