רכבות הרים הן בין האטרקציות המוצלחות ביותר בעולם, כי מי לא אוהב לפחד ולצרוח בירידה? בפארק השעשועים פוג'י-קיו שמחוז יאמאנאשי ביפן הוקמה בדצמבר האחרון רכבת ההרים המהירה ביותר בעולם, אלא שככל שעבר הזמן צוות הפארק הבין שאולי זו לא הייתה ההחלטה הטובה ביותר. לפני כשבוע הוחלט לסגור את הרכבת המסוכנת בפני הציבור, שכן בחודשים בהן הייתה קיימת היא גרמה לארבע פציעות קשות של משתמשיה. 

תחזיקו חזק (צילום: Getty images)
תחזיקו חזק (צילום: Getty images)

רכבת ההרים, הנקראת Do-Dodonpa, נאסרה להפעלה ותעבור "שיפוץ בטיחותי" על פי הודעה רשמית שפרסמה הפארק בסוף חודש אוגוסט. נכון לזמן כתיבת שורות אלו הקשר הסיבתי בין הפציעות ומבנה הרכבת טרם הוכח ואושר, אך מהפארק נמסר כי ברצונם "להביע את אהדה עמוקה ללקוחות הפארק שנפצעו ונגרמה להם אי נעימות". כמו כן, צוות הפארק טען כי הנושא נמצא בחקירה שנמצאת בפיקוח ממשלתי. 

על פי הדיווח באתר החדשות היפני הלאומי The Mainichi, ארבעת הפצועים כתוצאה מנסיעה על רכבת ההרים Do-Dodonpa סבלו מעצמות שבורות. על פי הפרטים שנחשפו גילאי הרוכבים נע בין 30 ל-50 ומיקומי השברים היו בעיקר בגב או בצוואר, מה שהיה יכול גם להסתיים במוות. 

כמו כן, רכבת ההרים המסוכנת מכילה שמונה נוסעים בקרון, בנסיעה שאורכה דקה אחת בלבד. הרכבת מגיעה למהירות של 112 קמ"ש בתוך פחות משתי שניות ואורך המסלול הוא כ-1243 מטרים שמתפרסים בלולאות וסיבובים חדים. הירידה האנכית של רכבת ההרים מגיע לגובה של כ-53 מטרים. Do-Dodonpa נפתחה במקורה בשנת 2001 ועברה שיפוץ מאז, שהגביר גם את מהירות ההאצה שלה.