אנו בדרך כלל שומעים רק בסרטים או בסדרות נטפליקס על בריחה מהכלא, ולמען האמת אנחנו גם נוהגים לתפוס את ״הצד של האסירים״. לכן, לא פלא שהגולשים ברשת בחרו להתייחס בהומור עם רפרנסים קולנועיים כשפורסם הבוקר (שני) על בריחת שישה אסירים ביטחוניים, המזוהים עם הג׳יאהד האיסלאמי, מכלא גלבוע

המנהרה ממנה בוצעה הבריחה מכלא גלבוע (צילום: דוברות שב"ס)

בזמן כתיבת שורות אלו מתקיים מצוד אחר שש האסירים הנמלטים, שלקראת השנה העברית החדשה החליטו לצאת לעשות את החג בבית. המחדל הגדול, שהתבצע דווקא באחד מבתי הכלא השמורים במדינה, עורר תגובות רבות מצד הגולשים, שהצליחו להסיק הרבה על אופן בריחה שגרתי מבתי כלא אחרי שעות מול המסך והרבה פופקורן.

״Prison Break - נמלטים משאטה״, נכתב על כרזה של הסדרה נמלטים, כשלצד מייקל סקופילד הודבקו זכריה זביידי, מפקד גדודי אל-אקצא של הפת״ח בג׳נין, וקטי פרי נציבת בתי הסוהר, שגם השם שלה לא עבר בשתיקה. מעבר לכך, רבים הזכירו סרטים כמו ״חומות של תקווה״ או ״תוכנית בריחה״, אך הקומיקאי טל ברמן בחר דווקא להשתמש בבדיחה קצת יותר עדכנית, כשהעלה סרטון מתוך קטע הבריחה במערכון ״שם טוב האבי״ של תמיר בר וכאן 11.

״ראש הממשלה נפתלי בנט קורא למשרד הבריאות לחסן את כל האסירים הביטחוניים נגד ׳ברחת׳. בנט: ׳רק כך נבטיח שלא ישנו מקרי בריחה של אסירים בטחוניים מבתי הכלא׳״, כתב אחד הגולשים, עם קריצה לחיסוני הקורונה שמעסיקים כל כך את הממשלה בימים אלו. אחר עקץ וכתב: ״זה שהייתה רק בריחה אחת כאן מעיד על הרמה המאכזבת של האסירים״. ואיך אפשר בלי בדיחה מצחיקה לכבוד השנה החדשה: ״זו לא בריחה, הם בסך הכל ניסו להקדים את הפקקים של הערב חג״.