בלי כתמים על החולצה: אחת החוויות המבאסות ביותר כששותים שתייה קלה (או בירה, אם אתם בגיל המתאים) בפחית, היא האפשרות שהתכולה תתפוצץ לנו בפנים. לפעמים שקשוק אגרסיבי של המיכל עלול לייצר כתם על החולצה, משהו שיכול להרוס את כל היום. אז מה עושים נגד זה?

אחת מהשיטות הידועות שמסתובבת כבר הרבה שנים היא הנקישה על הלשונית של הפחית. אבל, האם זה באמת עוזר למנוע את גלישת המשקה החוצה? למזלנו, בטיקטוק יש מדענים שיודעים לענות על השאלות הרות הגורל האלו.

@stevespangler

It’s time to see some Duets! ##scienceexperiments ##challenge ##stevespangler ##sciencechallenge ##lifehack ##learnontiktok ##classic

♬ original sound - @stevespangler

המשתמש @stevespangler הסביר שברגע שמשקשקים את תכולת הפחית, הגז שכלוא בה בכלל לא נמצא תחת הלשונית, אלא מתפזר על דפנות המתכת, לכן, אין מה לנקוש על הלשונית מלמעלה, כי זה לא יעזור לכם בכלל.

מה כן אפשר לעשות, אם כך? הדרך הכי טובה למנוע את שבירת הלחץ הגזי מהצדדים דרך הלשונית היא להקיש מסביב לפחית, על המתכת. משתמש הטיקטוק הסביר זאת כך: בנקישה על דפנות הפחית, גורמים לגז "לפרוק" מעט מהלחץ שלו, ולא לחכות להתפרץ החוצה דרך חור הלשונית, ברגע שיתאפשר לו.