הכל התחיל כשגבר בשם דונדון מהפיליפינים קפץ אל המים העמוקים בנהר מקומי, אחרי שכלב משוטט נפל למים וכמעט טבע. דונדון זינק אחרי הכלב בניסיון לחלץ אותו, אך לא הצליח להיאבק בזרם החזק ומצא את מותו הטרגי במעמקי הנהר. שאנל גיטרז, עוברת אורח שנכחה במקום, תיעדה את רגעי חילוץ הגופה מהמים ולכדה בעדשת המצלמה שלה רגע עוצר נשימה. צפו בתיעוד "הנשמה של המנוח יוצאת מהגוף":

נתפס בעדשת המצלמה: "נשמה של גבר התעופפה מהגוף" (צילום: טיקטוק)

בסרטון אפשר לראות דחפור בנהר, שעובד על לאתר את הגופה של דונדון, כשלפתע זרזיפי מים שיצרו צורת אדם התעופפו באוויר. לדברי גיטרז, שצילמה את המתרחש, היא לגמרי הרגישה כאילו מדובר בנשמתו של המנוח יוצאת מהגוף. "אני היה מצמרר כי לא תכננתי לצלם את זה בטלפון שלי. הייתה לי צמרמורת ופשוט ידעתי שזו הייתה הרוח שלו", סיפרה עדת הראייה. 

זמן קצר אחרי ש"הנשמה של דונדון התעופפה", המחלצים הצליחו למשות מהמים את הגופה של המנוח בדיוק מהמקום בו קבוצת זרזיפי המים יצאה מתוך הנהר. על פי הדיווחים, דונדון היה מתחת למים כשעתיים לפני שגופתו חולצה. התום האירוע הטרגי, גיטרז העבירה את התיעוד לבני משפחתו של דונדון, שלא ממש אהבו את התיעוד. "זה הרגיז את משפחתו של האיש והם היו כל כך מוטרדים מזה. חשבו שערכתי את הסרטון אבל נשבעתי בפניהם שלא", טענה גיטרז.