הספרדיים החיים בסמוך לגשר "צורי צורי" שבעיר בליבאו התעוררו לבוקר מבהיל במיוחד, כשלפתע הבחינו בפסל מוזר של נערה ענקית הטובעת בנהר. האמן המקסיקני רובן אורוזקו הציב את היצירה שלו הנקראת "ביהאר", שפירושה "מחר" בשפה הבסקית, במרכז נהר Nervion ביום חמישי האחרון. בעוד חלק מאמינים שמדובר ביצירה אומנותית ומרגשת, רבים טענו שהיא גורמת לאי נעימות ולחץ. צפו בתיעוד הפסל בנהר, שוקע וצף בחזרה מעל למים:

פסל מטריד של נערה טובעת הופיע בנהר (צילום: רויטרס)

ללא כל אזהרה מוקדמת, התושבים גילו שבנהר בסמוך לביתם יושב פסל ראש ענקי. ברגעי השפל ראשה של הנערה חשוף מעל המים, בעוד כאשר מגיעה הגאות היא נראית כאילו היא עומדת לטבוע. מקומית בשם טריאנה גיל התראיינה לסוכנות הידיעות רויטרס וסיפרה: " בהתחלה נבהלתי כשיותר פנים היו מחוץ למים, אך עכשיו כשעלתה הגאות זה גורם לי לתחושת עצב. היא אפילו לא נראית מודאגת, כאילו היא מרשה לעצמה לטבוע". 

הגאות גורמת לה לטבוע (צילום: רויטרס)
הגאות גורמת לה לטבוע (צילום: רויטרס)

עוברת אורח אחרת בשם מריה סיפרה כי בהתחלה היא האמינה שהפסל הותקן על ידי העיירה, כאנדרטה לזכר טרגדיה שהתרחשה בנהר. "למדתי היום איך כל אחד יכול לתת לאומנות פרשנות משלו", סיפרה בהתרגשות. אך על אף כל הספקולציות, המסר מאחורי הפסל של אורוזקו הוא דווקא העלאת המודעות להתחממות הגלובלית והשמירה על הסביבה, שכן האמן ניסה לייצג מה עלול לקרות אם נמשיך לזהם את כדור הארץ.