כבר משנת 1986 הרשויות בצרפת מחפשות אחר רוצח סדרתי המכונה " Le Grêlé" (איש הדגמים), המקושר לשורה ארוכה של מקרי אונס ורצח. ביום רביעי האחרון, גופתו של שוטר בן 59, ששירת כל חייו כקצין בתחנת העיר גרא-דו-רוי, נמצאה כשלידה הונח מכתב התאבדות. על פי המכתב, השוטר פרנסואה הזדהה כרוצח הסדרתי שכל עמיתיו לעבודה חיפשו במשך עשרות שנים. 

הקורבן הראשון של הרוצח פרנסואה הייתה ססיל בלוך בת ה-11, שתחילה דווחה כנעדרת אחרי שלא שבה אל ביתה ב-5 במאי 1986. זמן קצר לאחר מכן גופתה העירומה נמצאה מתחת לשטיח ישן במרתף ביתה, כאשר על פי הראיות היא נאנסה ולאחר מכן נחנקה ונדקרה למוות. אחרי המקרה המזעזע הראשון איש הדגמים נקשר עם מקרי רצח נוספים של ז'יל פוליטי בן ה-38, אירמגרד מולר בן ה-20 וקרין לירוי בת ה-19. 

על פי אתר החדשות הצרפתי Le Presine, שמו של השוטר פרנסואה החל לצוף במהלך החקירה, מה שגרם לו לקחת את חייו ולהודות בכל הפשעים. "אני מודה שאני עבריין גדול שביצע פשעים ומעשים שאין עליהם מחילה. עד שנות ה-90 לא הייתה לי שליטה על מעשיי", הסביר השוטר במכתב ההתאבדות. כמו כן, כדי לאשש את ההודאה הרשויות בצרפת לקחו DNA מגופתו כדי להצליב את ההרכב הגנטי עם הראיות שנמצאו בזירות הפשע.