העתק ענקי של פסל דוד המפורסם של מיכלאנג'לו, שהוכן במדפסת בתלת-ממד, הועמד לתצוגה בתערוכת אקספו 2020 בדובאי ועורר מחלוקת חוצת גבולות. מארגני התערוכה בחרו להציג את הפסל האייקוני, שבדרך כלל עומד עירום במוזיאונים, כשאיבר המין הוצנע מחשש לפגיעה במוסלמים שמרנים. מצד אחד יש שרואים את ההיגיון מאחורי הבחירה, בעוד אחרים רואים בכך פגיעה ביצירה. צפו בטקס הפתיחה של תערוכת אקספו דובאי 2020:

ההעתק של הפסל, שנישא לגובה של 17 מטרים, נתרם לתערוכה בדובאי על ידי נציגי אטליה. אחרי התלבטות ארוכה של המארגנים הם בחרו לכסות את השטח האינטימי בלוח אבן, מה שגם פגע באיטלקיים שהעניקו את הפסל כתרומה לתערוכה. על פי טענת המארגנים, עירום ציבורי הוא עבירה על החוק באיחוד האמירויות, כך שחשיפת הפסל הייתה עשויה לגרום למבוכה גדולה בקרב המבקרים. 

ההעתק המוצנע שהוצג באקספו דובאי 2020 (צילום: Getty images)
ההעתק המוצנע שהוצג באקספו דובאי 2020 (צילום: Getty images)

התערוכה, שבמקור הייתה אמורה להתקיים בשנה שעברה אך נדחתה בגלל המגיפה, נועדה להציג דוגמאות לחדשנות ולתרבויות שונות מרחבי העולם, בתקווה לפתח את התיירות האזורית. כמו כן, הפסל של מיכלאנג'לו פוסל בשנת 1504 והותקן תחילה בפיאצה דלה סינגנוריה שבפירנצה, לפני שהועבר לאקדמיה לאומנות בשנת 1873. בעוד דוד המקורי עומד בגאווה לתצוגה מול כל קהל המבקרים, הפסל בדובאי הוצג בתוך גליל זכוכית המונע מהקהל לגעת ביצירה.