דייג בשם נארונג פצ'ארג' חזר מעוד מסע דיג בסמוך לחופי ניום שבתאילנד, כשלפתע הבחין בסלע ענקי ומוזר על החול. הדייג הסקרן התעניין בסלע והחליט להזעיק עזרה ממומחים בתחום מאוניברסיטת Songkala, שנדהמו לגלות מה חיכה להם. לא להאמין, אך האבן הענקית היא קיא של לוויתן שנפלט אל החוף, אלא שהוא שווה כ-1.2 מיליון דולר. צפו באבן המעניינת שהתגלתה כחומר נדיר ויקר ערך: 

קיא של לוויתן התגלה כחומר בשווי מיליוני דולרים (צילום: רויטרס)

החומר הקשה שהיה נראה כמו אבן, שכונה בעבר "זהב צף", הייתה עשויה מענבר המופק בתוך הקיבה של הלוויתן. החומר הנדיר, שבדרך כלל משמש לייצור בשמים, יכול להימכר גם בכ-150 אלף שקלים לקילו. למזלו של הדייג פצ'ארג', ריכוז החומר שהוא מצא שקל כ-30 ק"ג, מה שהפך אותו למיליונר בין רגע. על פי הדיווחים, הענבר מופק בתוך קיבת הלוויתן, הוא מקיא אותו החוצה והחומר מתקשה ונשטף אל החוף. ברגע שהוא מתייבש הוא מפתח נינוח עמיד, שמבוקש מאוד בתעשיית הבישום. 

כמו כן, מוקדם יותר השנה קבוצת דייגים נתקלה בחומר בזמן שהפליגו בסמוך לחופי תימן. צוות של 35 דייגים מצא את הלוויתן מת על החוף, פתח את בטנו ומצא בתוכו כמות גדולה של ענבר, בשווי של 4.8 מיליון שקלים. "הריח לא היה נעים במיוחד אבל בהחלטת שווה את הכסף", צחק אחד הדייגים.