זה כבר שנים ארוכים שווג'ין קוסיץ' ואשתו חיים יחד באותו הבית בעיירה קטנה בצפון בוסניה בשם סרבק. מפעם לפעם השניים שיפצו את ביתם בהתאם למזג האוויר והאור, אך בעיקר התאם לרצונה של האישה. כדי לרצות את אשתו, קוסיץ' החליט לעשות מעשה לא שגרתי ובנה לה בית מסתובב, כך שתוכל ליהנות מהנוף, מהזריחות ומהשקיעות מבלי לצאת מהבית. צפו בבית המסתובב של ווג'ין קוסיץ':

הבית המסתובב. צילום: רויטרס

"נמאס לי מהתלונות שלה ומהשיפוצים התכופים של ביתנו. פשוט אמרתי לה שאני אבנה לה בית מסתובב וכך היא תוכל להזיז אותו כרצונה", הסביר קוסיץ' בן ה-72 לסוכנות הידיעות רויטרס. לדבריו, הוא בנה את הבית על ציר באורך של שבעה מטרים, כך שמכל זווית שאליו הבית יסתובב יהיה נוף יפה מהחלון. מצד אחד מחזה מרהיב של שדות תירס ואדמות חקלאיות, ואילו מצד שני יער עצום ונהר שוצף. 

ווג'ין קוסיץ' בנה לאשתו בנה מסתובב (צילום: רויטרס)
ווג'ין קוסיץ' בנה לאשתו בנה מסתובב (צילום: רויטרס)

"הבית יכול להשלים סיבוב שלם, כך שכשהוא במהירות האיטית ביותר הוא משלים סיבוב שלם ב-24 שעות, בעוד שבסיבוב מהיר הוא יכול להשלים מעגל ב-22 שניות בלבד", התגאה קוסיץ', אך הוסיף: "זה לא חידוש, זה בסך הכל דרש רצון וידע, והיה לי מספיק משניהם". כמו כן, הפרויקט של בניית הבית המסתובב ארך כשש שנים, מתוכם הוא לקח תקופת הפסקה לצורך טיפולים, אחר שחווה התקף לב. "ביקשתי מהרופאים להאריך את חיי לפחות רק בשנה כדי שאוכל לסיים את הפרויקט. אני כל כך שמח שהצלחתי כי אף אחד אחר חוץ ממני לא היה יכול לעשות את זה", הוא סיפר.