בשנת 1997 יצאה המהדורה הראשונה של סדרת הספרים והסרטים מהמצליחות בעולם - הארי פוטר. אחד העותקים הראשונים של "הארי פוטר ואבן החכמים" הגיע לחנות בהמפשייר שבבריטניה, והוא נרכש על ידי אבא לילד בן 8, שנקרא גם הוא הארי פוטר. כשהאבא הופתע שיצאה סדרת ספרים חדשה עם השם שלו בנו הוא החליט להפתיע אותו בעותק הראשון, מבלי לדעת כמה הוא יהיה שווה עם השנים. 

בימים אלו, הארי פוטר האמיתי בן ה-33 הוציא למכירה פומבית את העותק הייחודי, והצליח למכור אותו תמורת 27,500 ליש"ט (כ-121 אלף שקלים). לדבריו, המשפחה החליטה למכור את העותק לזכר אביו המנוח, שהלך לעולמו לפני כארבע שנים בעקבות מחלת הסרטן. אחותו של הארי, קייטי פוטר, סיפרה: "אני זוכרת את אבא שלי מתפרץ הביתה אחרי העבודה, מניף את הספר בהתרגשות ומכריז 'לא תאמינו מי יש לי!'. במבט ראשון היינו מבולבלים. אמנם השם של הארי גרם לנו לפתור את הכריכה, אך העלילה היא שסחפה אותנו להמשיך לקרוא". 

העותק יוצא הדופן, שהיה אחד מבין 500 הראשונים שהודפסו, כולל מספר שגיאות כתיב - למשל, המילה "שרביט" מופיעה פעמיים בעמוד 53, או שישנן כמה טעויות בכיתוב מאחור שרשם ג'יי קיי רולינג. על אף הטעויות, הערך של העותק היה ברור לכולם וגם מנהל המכירות הפומביות, צ'ארלס הנסון, התרגש מאוד מהמכירה: "זה היה באמת קסום. מרגש מאוד לתת להארי פוטר למכור ספר של הארי פוטר".  

כמו כן, הארי פוטר הבריטי סיפר כי במשך שנים הוא נאלץ לשכנע אנשים שהוא באמת נקרא כמו הקוסם המיתולוגי. "אנשים פשוט לא מאמינים לי. כשהייתי כדורגלן צעיר, השופט איים עלי בכרטיס אדום על כך שחשב שאני צוחק עליו שקוראים הארי פוטר", אמר והוסיף: "אפילו כשפגשתי את אשתי, פיליפה, בחופשה ביוון גם היא לא האמינה לי".