פעילות סיסמית, שהתרחשה כתוצאה מהתפרצות של הר געש תת ימי בשם Fukutoku-Okanoba, יצרה מעין אי קטן באמצע האוקיינוס השקט. כתוצאה מהיווצרות האי, שצורתו האות C, התגלו על פי האדמה 24 ספינות רפאים טרופות שטבעו אחרי שהובסו בקרבות מלחמות העולם השנייה. 

על פי הדיווחים, האי שנוצר שוקע באיטיות מהרגע שנוצר, וכעת הוא מוערך כשליש מגודלו המקורי. משמר החופים היפני דיווח כי האי הקטן נוצר על ידי לבה שהתקשתה, והוא עשוי כולו מספוג ואפר וולקני. החלק הכי טוב בהתפרצות הר הגעש הוא 24 הספינות שטבעו בקרבות איוו ג'ימה בשנת 1945, שהתקיימו כ-1,200 ק"מ מטוקיו.  

במהלך אותו הקרב, כ-70 אלף חיילי נחתים אמריקאים נלחמו נגד כ-20 אלף חיילים יפנים, שהתחבאו בבונקרים בתוך הסלעים הוולקניים של האי. עד סוף אותה המצלמה נפצעו כ-20 אלף נחתים וכמעט 7,000 מתו. מהצד היפני כמעט כל החיילים נהרגו בקרב, שידוע בתור אחד העקובים מדם במלחמת העולם השנייה. 

המומחים טוענים כי הכלים שעלו מתחתית הים הם ספינות יפניות שטבעו ולכדו על ידי הצי האמריקאי בתור הקרב. מאחר שלאיוו ג'ימה לא היה נמל, הספינות הוטבעו במקביל לקו החוף במטרה ליצור שוברי גלים. סטסויה נאקדה, מנהל המרכז לקידום חקר הרי געש ביפן, הסביר: "אזור הים הדהוי התפשט לאזורים שמסביב, מה שמעיד על כך שהפעילות הגעשית טרם הסתיימה וישנה אפשרות להתפרצות גדולה באזור".