פרשייה הזויה עלתה לכותרות בימים האחרונים, במסגרתה אישה בת 47 זייפה את חטיפתה כדי לגנוב את כספי הכופר. האלמונית, שחיה בספרד עם בעלה, ביימה את החטיפה של עצמה ושלחה לבעלה הודעות בבקשה לתשלום בתמורה לשחרורה. הבעל המודאג, ששהה באותם ימים בבית חולים עקב מחלה, שילם 6,000 יורו (כ-21 אלף שקלים), לאשתו "החטופה" – ואתם לא תאמינו מה היא עשתה עם הכסף. צפו בתיעוד המעקב המשטרתי אחר האישה הנוכלת:

מעקב משטרתי אחר אישה שזייפה את חטיפתה וסחטה את בעלה (צילום: Mossos d'Esquadra. Generalitat de Catalunya )

על פי הדיווחים, הבעל המבוהל קיבל את ההודעה בנוגע לחטיפה בזמן טיפול רפואי, והתקשר מיד אל המשטרה כדי לדווח על היעדרות אשתו, מתוך מחשבה שהיא בסכנת חיים. לדבריו, הוא קיבל ממנה הודעות שטוענות כי היא נחטפה ואליהן צורפו הוראות מה עליו לעשות כדי להציל אותה. בתגובה, יחידת חטיפה מובחרת במשטרה המקומית נערכה להצילה, אך די מהר גילתה שכל הטענות היו שקריות לגמרי. 

אחרי שהבעל שילם את הכסף, והצוות המיוחד יצא לחיפוש, האישה הנוכלת תועדה כשהיא מושכת את כספי הכופר ונוסעת. מצלמות האבטחה ברחובות הצליחו לפענח שהאישה נסעה מהכספומט מיד אל אולם הקזינו בבדאלונה, שליד ברצלונה, שם היא הימרה על כל הכסף במשחק בינגו. השוטרים, שמיהרו מיד אל המקום, תפסו את האישה ועצרו אותו בחשד לזיוף חטיפה וסחיטה באיומים. 

בימים אלו אותה האישה שוחררה בערבות ונמצאת במעצר בית עד לתום החקירה והמשפט, שיעשו בדלתיים סגורות. דובר כוחות המשטרה סיפר לתקשורת המקומית: "השוטרים עצמו אישה ספרדייה בת 47 על כך שהעמידה פנים שחרותה נלקחה ממנה וסחטה 6,000 יורו מבעלה. הוזעקנו על ידי בעלה של הנאשמת, שיצר קשר עם כוחות ההצלה אחרי שקיבל הודעות שטענו כי אשתו נחטפה וייעצו לו כיצד לפעול".