צוות ארכיאולוגים, המתמחה בצייד אוצרות קדומים, עובד כבר במשך תקופה ארוכה על אחד הממצאים היקרים ביותר בהיסטוריה. על פי הדיווח באתר החדשות Daily Star, החוקרים נמצאים על סף חשיפה של מאגר נסתר של זהב, תכשיטים וחפצי אומנות יקרי ערך – בשווי כולל של כ-15 מיליארד פאונד. 

אם יימצא האוצר הענקי, המכונה "מטמון לממינקיין", הוא יהפוך לגדול והיקר ביותר שהתגלה על אי פעם. המומחים מאמינים כי בממצא הארכיאולוגי ישנם יותר מ-50 אלף אבני חן, ביניהן אבני אודם, ספיר אזמרגד ויהלומים. בנוסף, הוא מכיל גם לפחות אלף חפצי אומנות שונים, המתוארכים ומתפרסים על פני תקופות זמן שונות. כמו כן, במונחים של זהב ככל הנראה האוצר גם מכיל כמה פסלי זהב בשווי 18 קראט. 

הדיווחים מספרים כי האוצר המיוחד שמור לכאורה בתוך מערכת מערות סיבוסברג, שנמצאת מזרחית לבירת פינלנד. במשך כשלושה עשורים היו אינספור חיפושים רשמיים אחר האוצר, עם למעלה מ-100 משלחות חיפוש מקצועיות מכל העולם שניסו לשים את ידן על הממצאים היקרים. קבוצת החוקרים הנוכחית, המכונה "המקדש השניים עשר", החלה לחפש אחר האוצר בתיאוריה כבר בשנת 1987. הקבוצה המיוחדת מורכבת ממומחים בתחום ממדינות שונות כמו פינלנד, שוודיה, נורבגיה, הולנד, אוסטרליה, רוסיה, וגרמניה. 

קרל בורגן, הממונה על צוות החיפוש (צילום: Getty images)
קרל בורגן, הממונה על צוות החיפוש (צילום: Getty images)

קרל בורגן בן ה-60, שמונה בתור הסמכות המובילה בעולם בנושא "מטמון לממינקיין", תיאר את חייהם של צוות החיפוש והסביר: "הייתה בתקופה האחרונה התקדמות משמעותית במקדש והצוות נרגש מאוד לקראת החודשים הבאים. אנו על סף פריצת הדרך הגדולה, שיכולה להיות גילוי של האוצר הגדול והיקר ביותר בעולם".